kællen Startet 9.Mars.2010 Link til dette innlegget Startet 9.Mars.2010 Hei har tenkt og ta turen opp telemarkskanalen i sommer, har også bestilt meg en slepejolle (valiant rib på 3 m) det jeg lurer litt på hvordan gjør man med slepejolle i slusene. moderskipet er en 24 fot snekke, så den blir for stor til og legge på dekk. og manskapet blir kun 2 så og ha egen kæll i jolla når vi sluser blir også vannskelig. noen som vet hvordan dette da praktiseres. Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 9.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2010 Å ta jolla ombord er vanlig når en sluser, dersom du ikke kan frakte den forbi slusen på en eller annen måte. God tur. Sitér dette innlegget Link to post
:båt1 Svart 9.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2010 du feks ta et tua i bauen å jolla og feste det i bauen på storskipet og ta et tau akter på jolla og feste det i akterpuller'n. Da ligger jo jolla longside så det burde være greit jeg vet ikke om dette er en mye brukt metode eller om det finnes bedre løsninger men hørers jo greit ut for meg da Sitér dette innlegget Link to post
Smurph Svart 9.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2010 Vet ikke hva som er vanlig praksis her hjemme, men nedover i Europa er det så vidt jeg vet forbudt med slepejolle i slusene. Sitér dette innlegget Bundin er bátleysur maður Link to post
Frøken Fryd Svart 9.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2010 Jag var i Telemarkskanalen i forfjor og de båtene jeg møtte som hadde slepejolle gikk sist inn i slusen og hadde strammet jollen helt opp i egen båt. Man plasserer alle båtene lengst bort fra vannet som kommer inn i slusen. Du finner mer informasjon på Telemarkskanalens hjemmesider. Sitér dette innlegget Link to post
Chiba Svart 9.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2010 Jeg har dratt baugen på jolla så langt oppå badeplattformen som mulig, men det blir vel kanskje plundrete hvis du bare har plattform på sidene eller ikke plattform i det hele tatt. Da er det bare å feste så nærme moderskipet som mulig, det går jo stort sett motstrøms i slusene... Chiba Sitér dette innlegget Link to post
ollebollenor Svart 9.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2010 nøkkelopplysninger telemarkskanalen Ser her at Båter med jolle bør ligge bakerst i kammeret. Sitér dette innlegget sto det skjæret i kartet???? Link to post
Biscaya Svart 9.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2010 Jeg var oppe der i fjor sommer med RIB'en på slep. Den er altfor stor til å få på dekk. Som flere har vært inne på lå vi bakerst i de fleste slusene. En tamp i baugen og en tamp bak på jolla slik at vi kunne både ha den longships eller evt ha den på tvers akter etter behov. No Problemo Sitér dette innlegget Gamlebåten er til salgs! van Lent Motorcruiser Link to post
Regina III Svart 9.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2010 No Problemo Tiltrædes! Vi har vært opp og ned to ganger med 4.2 m. RIB på slep. Vi bare dro den med inn og dyttet den dit det passet. Det er jo RIB, hele båten er fender! Sitér dette innlegget Link to post
Godthaab Svart 9.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2010 hei! hyggelig du tar turen. jolla ligger i 90% av alle tilfeller bak båten så tett innpå som mulig. dersom dere er flere båter som går opp samtidig sier slusevokterne ifra hvis jolla ligger litt feil iforhold til stableplanene de har. de fleste har en jolle på slep så det er helt normalt og ikke no å bekymre seg over, men pass litt på hvis dere har påhengsmotor på jolla og båt bak, bedre å ha propellen i vannet enn tilta opp. det er koslige mennesker som tar imot dere:) hvor langt har dere tenkt dere? mvh eks slusevokter Sitér dette innlegget “The pessimist complains about the wind; the optimist expects it to change; the realist adjusts the sails.” Link to post
kællen Svart 9.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2010 takk for alle svar, vi hadde tenk oss hele veien opp til dalen. Sitér dette innlegget Link to post
Tore B Svart 5.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2010 Lurer på en tur i kanalen i sommer og vurderer å ikke ta med jolla, til dere som har vært der, har man bruk for den der oppe, og til hva? Er det verd styret med å ta den med? Jolla er en RIB 330 m/ 15 hk. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.