Jump to content

Båtførerprøven, beste lærebok for forberedelse som privatist?

Smiley

Recommended Posts

Guttungen fyller 16 i april, og vi vil jo gjerne at han skal ha lov til å kjøre båten vår. Våren er allerede fylt opp med MC-lappen, skoleeksamener(siste år på grunnskolen) og karatetreninger. Men.... han har "klisterhjerne" og husker alt han leser, så jeg ser for meg at selvstudium med etterfulgt eksamen på testsenterer er midt i blinken for ham. Dette setter dog krav til skikkelig lærebok. Er det noen av lærebøkene som oppleves bedre enn andre??

AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes!
Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!!

Jeg har vel kikket gjennom det som finnes av bøker til båtførerprøven etter hvert som de har dukket opp. Det som alle har felles er et passe utvalg av feil, men det må vi visst leve med . . . .

Her i Baatskolen POSEIDON har vi i mer enn 20 år benyttet Veien til båtførerprøven Den er hverken verre eller bedre enn de andre, men en av fordelene er at man har et omfattende sett med "selvtestoppgaver" som passer til de forskjellige avsnittene i boken.

Hvis han vil ha noen innspill i tillegg, og diskutere med andre mens han holder på så er det også mulig å henge seg på båtførerkurset som går her på baatplassen.no

Lykke til :sailing::sailing:

Med vennlig hilsen POSEIDON

Jeg vil også anbefale Veien til Båtførerprøven av Olaf Trysnes, Cappelen-Damm forlag. Ikke fordi de andre bøkene er dårlige, men fordi den oppleves som mer tidsriktig og moderne i både tekst og illustrasjoner, og fordi den omfatter mer og går dypere enn bare pensum. Den er derfor en god bok å ha som oppslagsbok ombord i tiden etter at beviset er i boks. Som privatist vil sønnen din ha spesielt god nytte av bokens selvtestoppgaver som Poseidon linker til.

Jeg mottok tilbud om gjennomsyn av enda en ny lærebok idag, så det begynner nå å bli et større utvalg av bøker enn noensinne.

..... Jeg mottok tilbud om gjennomsyn av enda en ny lærebok idag, så det begynner nå å bli et større utvalg av bøker enn noensinne.

Ja, det tilbudet mottok jeg også, men det virker som om den boken har sin opprinnelse i en bestemt båtskole?

Det behøver selvfølgelig ikke være noe dårlig tegn, men jeg ville ha foretrukket at man opplyste det åpent og ærlig . . . .

Med vennlig hilsen POSEIDON

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...