Noflow Startet 9.Mars.2010 Link til dette innlegget Startet 9.Mars.2010 har i dag skrevet under kontrakten til min nye båt, en askeladden 15-3050! kanskje ikke det opplagte valget for en 16 åring som fyller 17 i år... men hvor fint er det ikke å kunne ha med mange venner, ha muligheten til å ta opp kalesja når det skulle bli litt kaldt, eller om det kommer noen dråper ovenfra planene etterhvert nå er å få satt in et helt ok stereoanlegg, nytt ratt og diverse småting, blir alltids mer enn planlagt, spesielt om man jobber i båtbutikk båten skal ikke bli tatt hjem i år, men får ha den på et bilverksted, gratis ut mai. passer meg perfekt, god plass, rikelig med lys og varme er bare herlig når man skal jobbe i båten! her er finn annonsen: http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=20549869 håper på en flott sommer med mye sol og varme nå, så kan jeg kose meg i båten med vennene mine kommer tilbake med bedre bilder på fredag, mest sannsynlig Sitér dette innlegget Link to post
bjoris Svart 9.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2010 Gratulerer, fin båt. Når jeg leste dette kom jeg til å tenke på at dette var drømmebåten min i flere år når jeg suste rundt i min Askeladden 14 med 9,9 hk Suzuki:) Det er noe år siden, men når læreren min kjøpte en slik 3050 husker jeg at jeg holdt på å besvime av misunnelse... Hadde han nok mistenkt for å være søkkrikk også... men det var en gang... Sitér dette innlegget Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post
Noflow Svart 10.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2010 hehe, var ikke akkurat drømmebåten det her da, men har stor tro på at jeg skal få det fint i sommer med den ;) gleder meg til å teste hvordan den går i vannet, har ikke hørt noe særlig om de her båtene, noen som vet noe om de? Sitér dette innlegget Link to post
windystorm Svart 10.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2010 Hei, jeg er nærmeste nabo til askeladden og det går mange slike båter på sjøen her. Grattis med en kjempe fin og solid vestlandsbåt!! Sitér dette innlegget Link to post
puddingen Svart 10.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2010 Gratulerer med en fornuftig båt ! Sitér dette innlegget Link to post
vidarp Svart 10.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2010 Hei Kjøpte selv en 92 Askeladden 30-50 på lørdag men den er helt åpen(skjærgårdsjeep), kommer nok savne vindskjermen og selvlensing eller's solid grei båt. Skal mont.65 hk.m.powertrim på denne,har søkt litt på nett men lite info.om denne typen og hvor lenge prod.??? Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 11.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2010 Denne med 65 hk kommer til å bli et prosjektil!! husk å sjekk styrken til akterspeilet! tror 16,6 foteren er veritasgodkjendt for 40 hk, men de fleste ble levert med 50hk så på din båt kommer det til å skyte i plan ganske kvikt vill jeg tro.. Lykke til Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Noflow Svart 11.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2010 3050 er ihvertfall godkjent for maks 50hk, burde funke med 65hk, men er vel alltids lurt å sjekke speilet, kan være at det har blitt litt svakere gjennom tidene. Sitér dette innlegget Link to post
vidarp Svart 11.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2010 Sjekket akterspeilet og det er fast og fint men kommer til å forsterke det med syrefast plate på innsiden. Hvet ikke hva som er toppfart med 50hk som den er godkjent med og tror ikke det blir så veldig mye mere med 15 hk.ekstra bare raskere i plan. Sitér dette innlegget Link to post
Noflow Svart 11.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2010 i følge brosjyren er toppfart med 50hk, 32 knop etter hva jeg husker, har den ikke her, så er ikke helt sikker. Sitér dette innlegget Link to post
Noflow Svart 12.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2010 har vært i båten og målt litt, ser ut som det er god plass til et par 6,5 høyttalere under sofaen framme http://www.marineshop.no/PartDetail.aspx?q...516397;c:100733 http://www.marineshop.no/PartDetail.aspx?q...516387;c:100342 tenkte på denne pakken, hva tror dere om det? Sitér dette innlegget Link to post
kaptein02 Svart 12.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2010 (redigert) Gratulerer med ny båt! Marine høytallere har eg liten erfaring med. I min båt, som er litt mindre en din og har overbygg, har eg vanlig anlegg som blir brukt i bil. Betalte vel ca 200 for eit par 5" 120W på Biltema for 3 år sidan. Cd spiller til bil fikk eg gratis då min onkel skulle oppgradere sitt bilanlegg Det har fungert bra til no (sidan båten er skjerma for sjøsprut,valde eg å heller ta sjansen på eit slikt anlegg). Ser ut som at du også fint kan sette inn vanlig bilanlegg i din framme. Ville kanskje prøvd dette i første omgang. Om du får tak i ein billig/<brukt cd spiller til bil og kjøpt billige "vanlige" høytallere ville eg heller gått for den løysinga. Meiner at det er verdt å ta risken. Men det får du nesten vurdere sjølv. Uansett,lykke til med din nye båt! RED: Ville muligens laget en kasse til anlegget og festet det under benken. Då blir det beitre om framtidig kjøpar ikkje er interisert i stereoanlegge å bare "hive" det utav, uten å måtte fikse hullene! Redigert 12.Mars.2010 av kaptein02 (see edit history) Sitér dette innlegget Kæptn båtløs... Link to post
Noflow Svart 12.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2010 kjøper anlegg gjennom jobben, så er ikke nødvendigvis så dyrt som prisene som vises her da :P men tror jeg kommer til å innfelle høyttalerne, ser rett og slett bedre ut, mener jeg ihvertfall. tok noen bilder, glemte dog å ta med kamera, så er ikke noe å skryte over men sånn som ting ser ut nå blir det til at jeg ihvertfall kjøper nytt ratt, retter opp stangen til front/topplanternen, eller lager en ny, anlegg skal inn, kjøpe ny giver og slange til knopmålern og skal i tillegg fikse små skavanker, slik at ting ser bedre ut. Sitér dette innlegget Link to post
Noflow Svart 13.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2010 var på jobb i dag og kjøpte med meg ny giver og slange til knopmålern samt et par boss MR650 høyttalere :) Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 13.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2010 er der ikkje uttak på motoren for knopmåleren da? bruker ofte være det Sitér dette innlegget Link to post
Noflow Svart 13.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2010 hvor da? Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 13.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2010 Jeg hadde en 50 merc for noen år siden, den hadde tilkobling for knopmåler. Du ser det på fremsiden av stammen. Den delen som er lavere enn kjølen. Da vil det være et lite hull og det lå en plast slangeskjøt oppe under motordekselet. det er en ganske så tynn slange som brukes til dette. Sitér dette innlegget Link to post
Fanafjord Svart 14.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2010 Gratulerer med nytt båt. Har selv en liten Askeladden (men min er oranje og hardtopp) og er veldig fornøyd med den. Men din er vel en litt kraftigere båt som tåler større motor? Jeg har bare en 18 hester på min. Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
Noflow Svart 21.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2010 har ikke fått med meg at det var komt et par svar her gitt :P men skal se etter den slangen neste gang jeg drar ned i båten. fanafjord: min er nok nyere og bygget litt mer som en sportsbåt, tror jeg. min er som sagt reg. til 50hk http://www.bossaudio.com/main/1196 har ihvertfall funnet en spiller som virker grei for min del da, har testa den litt og likte den ganske godt, spesielt den ipoddockingen inni spillern. Sitér dette innlegget Link to post
Noflow Svart 26.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2010 var i går nede i båten og trakk en slange fra knopmålern bak på hekken (STRESS), monterte høyttalerne og fikset litt slike småting. bilder kommer senere ;) Sitér dette innlegget Link to post
Noflow Svart 27.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2010 masse borring! høyttalerne satt inn.. masse rot ja slik ser båten ut toppløs Sitér dette innlegget Link to post
Noflow Svart 31.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2010 da var anlegget ferdig for denne omgang.. må si jeg er utrolig impoert over hvor god lyd det var i høyttalerne Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 31.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2010 Flott. Eg håpe vi ikkje høres til sommeren Sitér dette innlegget Link to post
Noflow Svart 31.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2010 haha :P blir nok sjøsetting litt ut i neste uke :) Sitér dette innlegget Link to post
Noflow Svart 1.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.April.2010 (redigert) da blir det nok sjøsetting torsdag ca gleder meg som en unge! spiller satt inn i båten, under førerstolen. må bare koble på en bryter slik at jeg ikke må koble fra batteriet for å slå den av. ellers er det ikke mye som mangler, må finne en metode på å feste ledningene, tenker jeg teiper de fast og fester med sikaflex på den delen. må også bunnsmøre, men det skal jeg ta på henger iom. jeg kommer til så lite av bunnen pga pallene båten står på. en ting til, nedenfor ser dere bryteren jeg har, hva skal jeg koble, og hvor? Redigert 1.April.2010 av dal-z (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.