mateco Svart 21.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2010 Svaret er nei, og vettugere svar får du ikke på det Hvis du vil vil dele en mobil bredbåndsforbindelse på den måten du tenker, så trenger du en ruter som støtter den dongelen du vil bruke (Netcom sin i dette tilfellet). Hmmm!!! Nå er jo denne boksen plassert mellom dongelen og routeren! Og boksen skal tilkobles routeren via RJ45. Slik jeg ser det så blir spørsmålet egentlig om "boksen" fikser denne saken slik at dongelen kan deles over routeren?? Har sluka noen slike så det er vel ikke helt usannsynlig at jeg er langt på jordet ??? Bjørn Sitér dette innlegget Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
Sjeldenutpå Svart 21.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2010 kven er det som reklamerer på tv2 om noko for heile familien? ice? då må vel fleire kunne bruke samtidig på ein elle anna måte... Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
mateco Svart 21.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2010 (redigert) Joda, ICE'en fungerer helt greit for alle tilknyttet Siemens routeren, enten via WLAN eller kabel! WLAN på D35 Ice-routeren er deaktivert for å unngå evt. konflikter med Siemens routeren. Modemet har en kablet forbindelse til Siemens WLAN routeren, som også benyttes internt uten internett når ICE er avslått. Men som skrevet tidligere om ICE, av og til elendig hastighet!!! Og svarer heller ikke til en pris på 175,- uke med en hastighet der du må nesten bruke heile uka for å laste ned VG'en (Sterkt overdrevet men dog!) Må legge til at denne "super boksen" forventes i posten i morgen (bestilt for flere dager siden og har spora den nesten helt frem ) Skal da testes ut med alt mulig slags stæsj som har USB stikk !! Bjørn Redigert 21.Mars.2010 av mateco (see edit history) Sitér dette innlegget Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
Mariell Svart 21.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2010 Jeg har bestilt ICE "alltid på nett" med router (er det ikke det det heter). Da får jeg tråløst nettverk i båten og flere kan være på samtidig. Regner ikke med at det kommer til å gå så raskt, hvis flere pålogget, men da har vi i allfall muligheten. Abonementet koster 299,- pr. mnd. Har ikke fått montert den i båten ennå, men testet hjemme. Den var overaskende rask. Var intet problem f.eks. å se videosnutter uten "hakking". Ett fortrinn ICE har. Det ikke koster noe xtra om du bruker nettet i Norge-Sverige eller Danmark. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Sjøtunga Svart 21.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2010 Slik jeg ser det så blir spørsmålet egentlig om "boksen" fikser denne saken slik at dongelen kan deles over routeren?? Svaret på det spørsmålet er som sagt: NEI. Sitér dette innlegget Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP! Link to post
mateco Svart 21.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2010 .......... NEI. OK! Oppfattet !!!!! Er litt treig i oppfatninga, men så lliksom en "kanskje" mulighet her da!! Men, men, som sagt det primære var å få en vanlig ekstern harddisk til å fungere som en nettverksdisk (NAS) Bjørn Sitér dette innlegget Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
mingebretsen Svart 22.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2010 I dag lanserer netcom en miniruter. Dermed får du et trådløst nettverk med deg hvor en du går med 3G hastighet. Netcom har jo ikke dekning så altfor langt ut i havet, men jeg som skal bo i båt i Oslofjorden kommer nok til å gå for dette valget. http://www.techtalk.no/2010/03/netcom-miniruter/ Sitér dette innlegget Link to post
Stbotnen Svart 22.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2010 (redigert) Noen som har erfaring med ICE i Boknafjorden og Sauda?? Tenker da på dekning og hastighet. Redigert 22.Mars.2010 av SeaKing38 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
alidal Svart 22.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2010 då må vel fleire kunne bruke samtidig på ein elle anna måte... Kan også bruke Dovado router hvis man bare har USB-modem. Sitér dette innlegget Link to post
Gurba Svart 22.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2010 Vi har ice i albinbåt, jentungen og jeg har hver vår bærbare pc og det fungerer helt greit så lenge ikke det er tåke eller drittvær. Youtube filmsnutter går helt fint. Regner det derimot så er det ille nok å få opp google startsiden. Sitér dette innlegget Link to post
Ojda Svart 22.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2010 Å lese i fagbladet Nettverk nr 3, 2010. Blabla... Ice har valgt Ericsson til å levere den nye bredbåndsrouteren blabla.... Skal få dobbel kapasitet og inntil 5 ganger høyere hastighet. Formell hastighet 14,4 megabit. Utbyggingen vil vere i to faser, hvor den første fasen vil vere ferdig til sommeren med en dobling av hastigheten. Resten vil vere ferdig mot slutten av året. En riktig så hyggelig melding, håper bare ikke det gjør noe vesentlig med prisen. Sitér dette innlegget Den som venter på noe godt kan gjerne vente litt til. Link to post
Biscaya Svart 22.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2010 Vi som er på langtur bruker vanligvis en aktiv antenne som tar inn trådløse nett over relativt lang avstand. Vi selv bruker en såkalt Bullit-antenne som selges her i landtet Jeg har også kjøpt en Bullet og en Netgear rundtstrålende antenne (9 dBi). Planen er å montere dette i påsken. Skal i tillegg koble til en Linksys Access Point slik at flere PC'er om bord skal kunne bruke samme forbindelsen (lokalt WLAN i båten). Foreløpig har jeg bare testet oppsettet hjemme, skal bli spennende å se hvordan alt virker når jeg får det om bord. Planen/håpet å kunne plukke opp åpne nett på turen hjem til Norge til sommeren Sitér dette innlegget Gamlebåten er til salgs! van Lent Motorcruiser Link to post
blueline Svart 22.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2010 Jeg har snoket litt på Ebay og funnet mange routere for 3 G, men har ikke sjekket dem grundig ennå. Det blir enten tele2 eller Ice fo rmin del da vi skal være både i Norge og Sverige. Sitér dette innlegget Link to post
blueline Svart 23.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2010 Jeg kjøpte til slutt tele2 modem med fritids abonnement da vi kommer til å ferie på svenskekysten. I indre Oslofjord har det så langt vært en stor skuffelse med i beste fall gprs dekning i Middasbukta og Dragsund. Midtfjords får jeg 3g, men ikke mer en 500-600 kb ned. Når jeg prøver det hjemme i Tangerudbakken fungerer det greit men jeg får ikke mer enn 600 kb ned. På jobb har jeg Ventelo som jeg bruker på Romerike i bil med vanlig modem som gir stort sett 1,5 mb ned. Der hadde vi problemer med Telenor og det modemet som fulgte med, men det fungerer knirkefritt med Ventelo og annet modem. Venteo og Telenor bruker begge Telenors nett så hvorfor vet jeg ikke. Finnes det noen eksterne antenner/løsninger som kan brukes i forbindelse med simkort/modem? Er det fler som er misfornøyd med dekningen i aktuelle områder eller er det bare jeg som har probemer? Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 23.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2010 Test av mobile rutere Ice vs. netcom http://www.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=10006673 Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.