LarsP Startet 10.Mars.2010 Link til dette innlegget Startet 10.Mars.2010 Hei Jeg skal montere septiktank denne båten. Orginalt er tanken montert under køya i stikkabin. Har noen tegninger på en tank som vil passe inn her? Noen erfaringer med monteringen? Sitér dette innlegget Link to post
Executive Svart 10.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2010 Min er originalt levert slik. Fungerer utmerket selv med plast tank. Jeg kan måle og ta noen bilder om en stund dersom det er interessant? Sitér dette innlegget Skibsplast 15VS Hanto 24 Glen-L Two Plus Draco 2400 Styling Jeanneau Merry Fisher 755 If you don´t know any bad words, just buy a boat Besøk også www.flatsea.no DRACO entusiastenes Mekka Link to post
LEBA Svart 28.September.2016 Link til dette innlegget Svart 28.September.2016 Puster liv i en gammel tråd jeg... Fikk du montert ny tank og har du noen bilder av hvordan den er montert og koblet? Kikker litt på Draco 24 om dagen og i den ene som er aktuell så er septiktanken tatt ut så jeg må evt montere en ny. Takker for alle tips :) Sitér dette innlegget Link to post
Spannerman Svart 28.September.2016 Link til dette innlegget Svart 28.September.2016 Jeg har montert den 35 ltr plast tank som Maritim selge, den passer bra under gulv plater i stikk kabin med macerator pumpe ved siden. Denne har funkert perfekt i 5 år i min Draco 24. Sitér dette innlegget Link to post
Draco24styling Svart 29.September.2016 Link til dette innlegget Svart 29.September.2016 Er ikke 35 litt litt snaut da? Min er på 80 l Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
Spannerman Svart 29.September.2016 Link til dette innlegget Svart 29.September.2016 Hvor mange skal du har ombord? Den funker helt greit for meg og fruen min på en dags tur, har aldri klart å fylle den helt full med våre elektriske flush toalett, og altid tomme tanken på veien hjem. Sitér dette innlegget Link to post
Draco24styling Svart 29.September.2016 Link til dette innlegget Svart 29.September.2016 Vi bruker båten typisk helgeturer og ferier, er 2 voksne og 1-2 barn om bord, så for oss hadde 35 l vært for lite, den originale tanken på 80 l er ikke for stor for oss, men takler en helg Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
LEBA Svart 29.September.2016 Link til dette innlegget Svart 29.September.2016 Takk for svar. Er din også montert under stikkabinen Draco24Styling? Fant instruksjonsboka i en annen tråd her inne igår og der så man hvordan den var montert orginalt. Har noen av dere elektrisk tømming av septikken og hvor har dere evt montert denne pumpa hen? Kan den "byttes" med den manuelle bak i motorrommet bare eller har dere begge hvis pumpa skulle streike? Sitér dette innlegget Link to post
Spannerman Svart 2.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2016 Jeg ser nå at jeg har sett på feil bilder på Maritim sin webside og jeg har faktisk den 83 ltr tank. Jeg har montert en elektrisk tømming pumpe ved siden kobblet til denne original utløp ved toalet siden jeg hadde ikke lyst til å montere et nyt skrog gjennomføring til. Jeg har brukt alle de original lnntak, utløp, og kun montert lufting i tilleg. Alle slanger gå tvers kabin rett opp under trappen, fra toalet til septik tanken og er skjult med tepper. Det var ingen manual pumpe i min båt som det var bare en manual toalet som gikk rett ut i sjoen opprinelig. Sitér dette innlegget Link to post
Draco24styling Svart 2.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2016 Sitter originalt under stikk kabin ja. Foran vanntanken Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
TimJ Svart 2.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2016 Jeg har elektrisk tømming på min. Pumpa sitter da under nederste trinnet i trappa. Fungerer supert. Sitér dette innlegget Link to post
LEBA Svart 3.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2016 Tusen takk for svar og info :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.