Jump to content

Oljeskifte på Volvo Penta MD11D.

Erling P

Recommended Posts

Kvar har du dei påstandene fra?

Biltema-oljen er fra Statoil :yesnod:

Ja.....BT,FK og Statoil er samme suppa

Man kan jo bare skru av korken og lukte på olja,sammenligne fargen og studere "bunnslammet" i kanna.

Motorolje skal være lysebrun/gul og lukte godt! Ikke være mørkebrun og lukte kloakk..............

Tar man foreksempel en motor som har blitt kjørt overnevnte olja og en som har blitt kjørt på Mobil 1 eller Castrol ser man tydelig hvem som har minst slitasje og minst innvendig belegg av koks og fett lignende avleiringer.

Aner ikke hvor mange liter med olje jeg har kjøpt på biltema.... Ei heller hvor mange fat jeg har kjøpt på Felleskjøpet.......

Men jeg kan med hånda på hjertet si at de kannene og fatene med olje jeg kjøper av Castrol Norge Og den Mobil 1 olja jeg kjøper gjennom NoPenCo gir penere gange,bedre lukt av ånding og eksos, og ikke minst renere motorer innvendig.

Jeg har til gode å se at statoil olje blir brukt i racing :lol: ....

Ekte mannfolk bruker lastebildekk som fendere........

Ja,ja dette ble det mye av.Jeg går for Biltema sin olje.

For mange år siden var jeg i Kystfart med et lasteskip.Vi lastet smøreolje på en plass utenfor Sandefjord eller tønsberg.(Husker ikke helt hvor)

De tappet SAMME olje fra samme tank,men med forskjellig firmanavn på boxen.Det var 3 typer. :cheers:

Den eneste som var anneledes var den som skulle til Øst-finnmark,det var en annen olje.

Og det er vel slik også i dag.Alle selskap har sitt eget "lurium" som er verdens beste å ha på maskinen

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...