Jump to content

Kjøp av båt med 4 soveplasser, toalett, maks 100k. Forslag?

matglede

Recommended Posts

Nidelv 24,

Du kommer ikke unna denne ! Men gå opp 20-30k så kan du velge litt ! Finest med sorte vinduskarmer, sotede vinduer og blå kalesje :wink: men en Nidelv 24 er 100% eksemplar-avhengig ! Mange her inne som kjenner den, så spør om tips ! Sett av 130, og vent noen uker... da kommer det sikkert flere på Finn !

Nidelv 24 er nevnt her, og det stiller jeg meg bak, har hatt to selv, en -78 og en -93. Bra båter, men jeg ville kanskje vært litt betenkt over de eldre sjøvannskjølte motorene som ofte sitter i de gamle, f.eks volvo md11c. Fra -78 modellene ble det modellskifte med rundstitter bak. Får kanskje et fint eksemplar for rundt 100 000. Lykke til med jakt og kjøp!

Redigert av slogmåken (see edit history)

Enig med Slogmåken. Gå for rundsitter bak og hold deg unna eldre saltvannskjølte motorer. Mange Nidelv 24 har fått satt inn nyere motor. Finner du en N24 med nyere ferskvannskjølt motor bør du absolutt vurdere det. Kjøpte snekke i 2004 og vurderte flere typer, skilsø, Joda 24, Marex Suncab. Endte opp med Nidelv 24, -78 modell, med to år gammel lombardini maskin (solgt nå :sad: ). Betalte 110.000, og pusset opp for ca 25-30.000. Fikk da en kjempebåt med nesten helt ny motor.

Min erfaring er at de som setter inn ny motor i en slik båt ikke på langt nær får igjen denne kostnaden ved et salg, så derfor sats på et eksemplar med nyere motor.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...