Jump to content

Slangestuss til septiktanken brakk, hvor skaffe?

jensemann2

Recommended Posts

Det viser seg faktisk at det er tært hull i bunn av tanken helt inne ved stussen der det alltid har stått vann. Er jo ikke det beste materiale å lage tank av spør du meg.. Septiktank av aluminium!:p

Men jeg må prøve å få noen jeg kjenner som sveiser aluminium å legge en lapp over hullet. Resten av tanken er ikke påvirket avnoe særlig tæring. Noen små groper her og der, men det er alt.

Hvorfor tærer det da? Aluminiumsbåter tærer da ikke istykker!

Kan det være en ide å sette en diger Zink anode inni tanken?Jeg kan jo bare legge den nedi, og jorde den til en av skruene i lokket med en tykk ledning.

Redigert av jensemann2 (see edit history)

Hei!

En kvalitetsepoxi som West-System kan du trygt bruke til å reparere skaden med. Du kan også om du vil lage ny tank i kryssfiner og epoxi eller en kombinasjon av kryssfiner og aluminium/rustfritt.

Har selv laget både septik og nå dieseltank i min siste båt.

Beregn bare at vi "amatører" har et utrolig høyt tidsforbruk på sådane jobber.

MVH Rolf-Eigil

Plasttank er det eneste riktige til Septik spør du meg.. til og med rusfritt tæres det hull på av møkka.. Lukta kommer fra slangene og ikke tankene.. Typisk levetid for "luktfrie" slanger er faktisk ikke mer enn 5 år hvis en ikke er nitidig og flink til og vaske og behandle septik systemet ombord.. Har ikke tall på hvor mange båter jeg har hvært ombord i som lukter septik i større eller mindre grad.. eierne kjenner det gjerne ikke selv og betgner lukta som båtlukt..

Dagens plasttanker fra foreks Plastinvent er helt luktfrie selv etter mange år på nakken.

Plast er rimelig og lett i vekt.. bortkasta penger og sveise septik i syrefast til flere BP mnår en typisk plastank på rundt 100L koster et par BP.

Tomt for Diesel nå igjen!!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...