Joda2 Startet 11.Mars.2010 Del på Facebook Startet 11.Mars.2010 Jeg er interessert i å høre erfaringer med Abralon. Fant denne bloggen http://www.jestokke.com/ms20/Loggen/Innleg...ikke_rubbe.html og lurer på hvordan det hadde vært å bruke på et snekkeskrog ol. Gjerne litt om tidsforbruk og lignende også. Skriv det dere sitter med av erfaringer for dette frister veldig for å friske opp et gammelt skrog til å blinke i sommersola ;) Sitér dette innlegget Link to post
MagnarA Svart 11.Mars.2010 Del på Facebook Svart 11.Mars.2010 Hei. I fjor påske brukte jeg Abralon til å shine opp skroget på min Nauticat 33. Brukte først skrive med kornighet 2000. Det er viktig å bruke rikelig med vann under hele prosessen. Jeg brukte en slik sprøyte som er avbildet i bloggen. Deretter vasket jeg skroget med rikelig med vann. Så gikk jeg på med skive med kornighet 4000. Vasket på nytt og tørket av skroget. Etter at det var tørt, la jeg på canubavoks og polerte med lammeullshette. Fikk mye skryt for pen båt sist sommer. Det ser ut til at den har holdt seg fin og jeg satser bare på å vaske og polere denne sesongen. Det jeg oppnådde med denne behandlingen var å få bort masse små riper i gelcoaten som jeg ikke fikk bort med vanlig rubbing. Jeg brukte drøyt to dager på hele prosessen. Lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
Joda2 Svart 11.Mars.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Mars.2010 Det høres jo overkommelig ut. Hvilken hastighet brukte du på slipingen? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.