Gullfisk Svart 12.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2010 (redigert) Linken du viser til har motor med remdrift. Den jeg tenkte på denne typen:sportpilot Mulig jeg er litt treg, men på bildet som du har merket hydraulikpumpe, ser det ut som en teleflex kabel som kommer inn i en holder, og selve styrekabelen glir ut/inn av denne. Hvis du har hydraulisk styring, sitter det rattpumpe fremme på styreplassen, og to hydraulikkslanger bak til en styresylinder.Sleipner. Klarer ikke å få det til å bli slik på bildene dine, men du vet sikkert bedre en meg hva du har i båten. Redigert 12.Mars.2010 av Gullfisk (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 12.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2010 Ikke gale, ikke gale Hva koster denne? kunne ikke finne noe pris Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Gullfisk Svart 12.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2010 Mener den gamle typen lå i underkant av 10k. Den hadde alt integrert i enheten bak rattet, bortsett fra kompasset. Den nye typen har jeg aldri sett pris på. Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 12.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2010 Ok... Klarer ikke og finne nummeret til denne fabrikken. Kunne jeg ringt til raymarine? Har de priser? Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Lars H. Svart 12.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2010 Sportpiloten Raymarine Autopilot SPX 5 Sportpilot koster 15.480,- hos Seatronic, og er nok ikke dum til din båt. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Volvomekanikeren Svart 12.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2010 Hmmm Såpass ja Då blir det nok ikke auto-pilot denne sessongen Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
M/S Bastard Svart 12.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2010 Da skaffer du deg en kjæreste, så er problemet løst Det hender jo det dukker opp noen egnede piloter på finn.no, og sikker på ebay også Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 12.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2010 Hehehe... Har dame, tror eg hadde fått sjokk vist hun kom med en auto-Pilot på sengen til meg Får vell smiske litt Hehe... Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Gullfisk Svart 12.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2010 Har en sportpilot av den gamle typen, som jeg plukket ut for far min da han byttet til hydraulisk, om det kunne være av interesse for deg eller andre. Må få testet om den funker fortsatt først evt. Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 12.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2010 Det hadde vært av interessa jah.. Va er forsjellen på denne og den gammle som du har? Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
bavariaeier Svart 12.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2010 Sportpiloten Raymarine Autopilot SPX 5 Sportpilot koster 15.480,- hos Seatronic, og er nok ikke dum til din båt. Lars H. Veilendende priser til alt av Raymarine finner dere på www.belamarin.no Når det gjelder denne rattpiloten; er det ikke den som ble trukket fra markedet pga en eller annen feil? Sitér dette innlegget Link to post
Gullfisk Svart 12.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2010 IM sendt. Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 12.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2010 bavariaeier, det er jeg ikke sikker på Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Lars H. Svart 12.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2010 Sportpiloten har gått gjennom en stadig forbedring fra den ble solgt under navnet Autohelm beregnet for ganske små båter. De første modellene hadde f.eks. ikke mulighet til å kobles til GPS/kartplotter for å styre etter waypoints. Og at den nå også bruker Rate-sensor, er av ganske ny data. At den noen gang skulle ha vært trukket fra markedet, har jeg aldri hørt om (men jeg hører nå ikke alt, selv om jeg følger litt med). Selv har jeg forløperen til Raymarine Autopilot SPX 5 Ratt, en Autohelm ST4000W som jeg har hatt siden 1993! Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Gullfisk Svart 12.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2010 Sportpilot safety recall Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 12.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2010 Men ang. koble pilot til gps. Hvordan gjøres dette? skriver du inn gradene på gps'en? og piloten følger dette? eller? er jo ikke kart på gps... Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Gullfisk Svart 12.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2010 Du aktiverer et waypoint på gps, og velger på pilot at den skal styre etter signal fra gps/plotter. Selv bruker jeg det svært lite. Blir å peke med baugen og trykke auto. Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 12.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2010 Ja.. jeg kommer til og bruke denne på lange strekkninger, eller vist jeg må frem på bauen og fixe noe... Det følger med fjernkontroll til denne piloten sant? Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Volvomekanikeren Svart 13.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2010 Har tatt bilder av styringen min i dag. Det går 2 slanger fra styresnekken. En svart, og en blank, og nor jeg ser bak igjennom finner jeg ikke den blanke, og nor jeg drar i den, så ligger den bare ned på siden. Jeg ble fortalt at det ble nylig skiftet til hydraulik styring. Har vell blitt lurt her og Hvilke styring har jeg??? Har jeg blir lurt igjen? Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
haaugd Svart 13.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2010 Det ser ut som en telefleksstyring. Den hvite slangen er den som tanntråden skal gå i når du dreier rattet helt til ene siden. Den er tom når rattet er dreiet andre veien vises den derfor ikke Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 13.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2010 Ok.. Takk for svar Får vell bare godta det. Jeg skulle sjekket mere opp i om det var hydraulik som selger sa... Menmen... Så lenge den er lett på rattet og svinger, så er jeg fornøyd ER ganske lett på rattet, klarer fint og vri med lillefingen, null problem Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Gullfisk Svart 13.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2010 Var det jeg syntes ,men bildene var ikke så tydelige, og du virket så sikker, så da ga jeg meg siden det er din båt Holder fint med teleflex til din båt. Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 13.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2010 Hehe.. Jeg ble fortalt at det var helt ny hydraulikk styring. så hvorfor skulle jeg være i stuss? Men du hadde rett som vanlig Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Volvomekanikeren Svart 13.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2010 (redigert) Hehe.. Jeg ble fortalt at det var helt ny hydraulikk styring. så hvorfor skulle jeg være i stuss? Men du hadde rett som vanlig Jada, så lenge den er lett på rattet så er det greit Redigert 13.Mars.2010 av Sjømann.22 (see edit history) Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 4.August.2010 Link til dette innlegget Svart 4.August.2010 Husker jeg så på youtube at en fyr bygde autopilot til under 100 dollar. Han brukte ardupilot(en arduino), noen servoer og lagde ruta i google maps hjemme, la i fra land og slo på autopiloten. Da kan du velge å bruke kompass eller gps. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.