Jump to content

Raymarine S1000 Autopilot, egnet for Sjømann22? Monteringstips?

Volvomekanikeren

Recommended Posts

Linken du viser til har motor med remdrift. Den jeg tenkte på denne typen:sportpilot

Mulig jeg er litt treg, men på bildet som du har merket hydraulikpumpe, ser det ut som en teleflex kabel som kommer inn i en holder, og selve styrekabelen glir ut/inn av denne. Hvis du har hydraulisk styring, sitter det rattpumpe fremme på styreplassen, og to hydraulikkslanger bak til en styresylinder.Sleipner. Klarer ikke å få det til å bli slik på bildene dine, men du vet sikkert bedre en meg hva du har i båten.

Redigert av Gullfisk (see edit history)

Sportpiloten har gått gjennom en stadig forbedring fra den ble solgt under navnet Autohelm beregnet for ganske små båter. De første modellene hadde f.eks. ikke mulighet til å kobles til GPS/kartplotter for å styre etter waypoints. Og at den nå også bruker Rate-sensor, er av ganske ny data. At den noen gang skulle ha vært trukket fra markedet, har jeg aldri hørt om (men jeg hører nå ikke alt, selv om jeg følger litt med).

Selv har jeg forløperen til Raymarine Autopilot SPX 5 Ratt, en Autohelm ST4000W som jeg har hatt siden 1993!

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Har tatt bilder av styringen min i dag. Det går 2 slanger fra styresnekken. En svart, og en blank, og nor jeg ser bak igjennom finner jeg ikke den blanke, og nor jeg drar i den, så ligger den bare ned på siden. Jeg ble fortalt at det ble nylig skiftet til hydraulik styring. Har vell blitt lurt her og :headbang:

15s2azp.jpg

2mqj5ly.jpg

53jzo9.jpg

e0r3a0.jpg

1tx9xi.jpg

11bubsz.jpg

20hki13.jpg

n2fo00.jpg

Hvilke styring har jeg??? Har jeg blir lurt igjen? :confused:

If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw!

Ok.. Takk for svar :yesnod: Får vell bare godta det. Jeg skulle sjekket mere opp i om det var hydraulik som selger sa... Menmen... Så lenge den er lett på rattet og svinger, så er jeg fornøyd :yesnod: ER ganske lett på rattet, klarer fint og vri med lillefingen, null problem :sailing:

If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw!

• 4 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...