Jump to content

Tåler en minirib røff behandling? Vurderer en Dynamic-300.


kællen

Recommended Posts

Ville vært mer bekymret for pontongene enn selve skroget. Men skulle jeg hatt en båt for å dra opp på skjær så ville jeg vel heller kjøpt en alu. båt, pioner e.l. Selv drar jeg ikke båten opp på skjær, styrer unna :cheers:

Riben kan jeg godt kjøre opp på stranda, men er jo obs på steiner og andre ulumskheter.

VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.
Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været!

Link to post
Share on other sites

Har en liten Suzumar og brukt den å komme ut til båten som ligger på en bøye. Blir behandlet veldig røff. Brukte den i sesongen iallefall en bar ganger i uken. Opp og ned i fjæresteiner hver gang. Hadde den liggende ute bare festet i et tre ute hele året og selve båten er fortsatt like hel. en infestning til åre brakk av.

I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky,

And all I ask is a tall ship and a star to steer her by,

And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking,

And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking.

Link to post
Share on other sites

Jeg har akurat bestilt meg ny RIB "Grand S330 " fordi min forige en Plastomo Pri 310 tok kveld. Den gikk helt i oppløsning etter knapt 4 år og produsenten sier det skylles at den har vert utsatt for sollys. Nå har den vert lagret innomhus på hvinteren men retnokk stådt på båten om someren. Det kan jo se ut som dise PVC baserte dukene er veldig var for sol så en bør vel dekke til båtene når de ikke er i bruk. Utrolig upraktisk når en har en slik som slepejole.

Redigert av BMP (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Alle rib/gummibåter vil jo være utsatt for sol. Jeg setter inn min med UV-beskyttelse som er i et slags poleringsmiddel for gummibåter. Kan jo ikke bruke tradisjonelle båtpleiemidler på pontongene, så bra det finnes spesialmidler.

Stor forskjell på kvaliteten på gummibåter er det jo uansett, noen tåler jo mer enn andre.

Så lenge båten ikke blir liggende og gnisse for mye mot f.eks. stein så skal det vel egentlig gå greit å dra den på land.

VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.
Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været!

Link to post
Share on other sites

Jeg kjøper det hos Rammsalt i Asker. Han som reparerer alle gummibåter i området (inkl. en meget proff rep. på min RIB).

Produktet heter Magic Blue et-eller-annet, husker ikke helt. Hvertfall helt genialt. Er to forskjellige produkter. Det ene rengjør og frisker opp fargen, og det andre fungerer som et UV-beskyttelseslag og smussbeskyttelse. Tar det på et par ganger i løpet av sesongen, og kan bare spyle båten ren med vann når den er full av salt etc. Koster ikke mange kronene heller :cheers:

VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.
Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været!

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...