Jump to content

Noen som har erfaringer/alternativer til Skibsplast 555 VS?

runes

Recommended Posts

Vi vurderer Skibsplast 555 VS, synses denne virker mer praktisk enn bowriderne, da flere kan sitte tørt og i le for vinden samtidig som om den har mulighet for "solseng" bak. Med akalsje blir det stoor plass inne. Kvaliteten på båten virker og bra og den ser etter min mening ganske bra ut.

Men båten virker ikke så populær i markedet, hva kommer dette av? Er det noe vi har missforstått?

Hva er grunnene til å gå for en bowrider kontra denne båten? Og hvorfor finnes det ikke fler båter av denne typen? Finnes det i det hele tatt andre tilsvarende alternativer?

Til motor ser vi for oss 100HK 4T, antar dette er nok til å trekke 100 kg på vannski?

Inspill og meninger motas med takk!

endelig en likesinnet.

etter min mening tenker du helt riktig - selv om man er solskinnsmenneske , kan man få en regnskur på hjemveien

eller det blir kjølig om kvelden.

Drar en paralell - alle sportsbiler har vindskjerm og kalesje - hvorfor !

et par ting til slutt - mener 555 har høykalesje som kan se litt rart -

dette er hverken stygt eller rart , men derimot veldig praktisk .

til slutt vedr motorvalg - det er nok av tullinger som flyr lavt allerede på sjøen -

med en 70 -80 Hk firtakt marsjer du greit i 23 -25 knop på denne båten og over 30 på fullt.

dette er mer enn nok .

helt til slutt - jeg har ikke denne båten selv - men har 30 års erfaring med tilsvarende båter.

Var og så på denne men havnet på en 655.

Om jeg husker riktig ligger vindskjermen såpass flatt fremme at en voksen vil dunke hodet i den.

555VS ser jo kjempeflott ut og har bra fartspotensiale. Sats på en stor motor - bedre å dra av enn å tyne en mindre motor.

Jeg liker den åpne løsningen uten dør til framcabin spesielt på en så "liten" båt.

Synes det er viktig å prøve ut plassen i båten før du kjøper.

115 er greit på 655´n men ville heller hatt 150 :)

Med mye folk i bruker den litt tid å komme i plan, men når den først er oppe så ligger den fint i plan på marsjfart også med en del folk.

En annen ting er: når du skal selge så er det helt sikkert at en båt med stor motor er mye lettere å selge..

Redigert av Å i sava (see edit history)
  • 5 år senere...
  • 10 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...