dvil Startet 12.Mars.2010 Link til dette innlegget Startet 12.Mars.2010 Hei, Jeg har overtatt en noen få år gammel komfyr. Denne har forfalt mye den tiden den har vært i bruk. Endel er pga. fuktig båt, de støpte alu-brennerne fra Sabaf har korrodert til hvitt pulver. Men det synlige utenpå er pga. mangel på vask vil jeg tro. Nå har jeg vasket og gnukket i timevis, og det begynner å skinne. Har brukt ovnrens og Autosol. Hva gjør dere? Sitér dette innlegget Link to post
CSL Svart 12.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2010 God gammel stålull bør vel gjøre susen? Sitér dette innlegget VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været! Link to post
tuffff Svart 12.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2010 For å holde overflaten fin kan du gni den inn med lampeolje med jevne mellomrom. Da ungår du også fingermerker i stor grad. mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
dvil Svart 12.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2010 Takker. Lampeolje må jeg prøve! Stålull er jeg mer skeptisk til. Er redd for at rester av stålulla vil bakes inn i overflaten og ruster. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 12.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2010 enig med deg mtp stålul. de finnes også spesialmidler - vi bruker et fra Bosch som er en oljeaktig gele Sitér dette innlegget Link to post
RSL Svart 12.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2010 Like over grensa til søta bror får du kjøpt noe som heter "Starclean". Dette er en krem på tube som du smører på med papir, skyller med vann og tørker rent med papir etterpå. Bruker dette på gelcoat i cocpit, komfyr i båten, utslagsvask i båten og hjemme. kjeramisk top hjemme og div andre steder. Koster så vidt jeg husker 27,- svenske småpenger pr tube og fungerer utmerket. Hvit tube med turkis skrift. koster alt for lite til at jeg gidder prøve andre vidundermiddel som kanskje fungerer et går bedre. RSL (kjøpes på "konsum" og andre "Mataffärrer") Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
dvil Svart 14.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2010 (redigert) Takker. Tenkte å ta en tur på båtmessa. Kanskje jeg finner vidunderproduktet der? Er sjelden (aldri) på handletur til våre gode naboer i øst. Men det er nok vanskelig å slå lampeolje i pris. Redigert 14.Mars.2010 av dvil (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.