John_Kr Startet 7.August.2004 Link til dette innlegget Startet 7.August.2004 Jeg har flere PC'er som kjører operativsystem(OS) Win XP pro med nettleser OPERA 7.54. Alle PC'n låser seg når jeg skal gå ut av Baatplassen.no/Åpent forum. Dette fenomenet gjelder KUN siden - Åpent forum. Denne feilen er det sikkert ikke så mye å gjøre med, men......... Når denne feilen oppstår på flere av mine PC'er så ligger sikkert ikke feilen i PC'ene men kanskje hos Baatplassen.no. Til Teknisk: Kan dere se på dette om det er noe i det jeg kommer med. Til øvrige medlemmer: Har dere samme prolem som meg. Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
Baywatch Svart 7.August.2004 Link til dette innlegget Svart 7.August.2004 Bruker IE 6.0. Ingen problemer. Sitér dette innlegget Link to post
SeaMaster175 Svart 7.August.2004 Link til dette innlegget Svart 7.August.2004 Jeg har ingen problemer med å lukke "Åpent forum". Jeg bruker IE 6.0 mvh Jonhei Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 7.August.2004 Link til dette innlegget Svart 7.August.2004 John_kr: Kan du forklare litt mer detaljert hva du gjør når det henger i opera? Jeg kjører win xp og en lisensiert opera versjon 7.23 på flere PC'er og har ikke dette dette problemet. Kjører du en lisensiert versjon av opera eller en gratisversjon ? Sitér dette innlegget Link to post
880 Svart 7.August.2004 Link til dette innlegget Svart 7.August.2004 Kjører Opera 7.53. Har ingen problemer. Kjører dette på 4 maskiner, ofte samtidig som IE6. Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
ok67 Svart 7.August.2004 Link til dette innlegget Svart 7.August.2004 Kjører Linux og bruker Mozilla, enkelte ganger (en skjelden gang) krasjer Mozilla når jeg åpner åpent forum. Da er det bare en ting som hjelper for å komme inn, jeg må restarte PCen. Om det skyldes en feil på åpent forum, eller en bugg i Mozilla vet jeg ikke, kansje en blanding av begge deler. Sitér dette innlegget Link to post
unknownuser Svart 7.August.2004 Link til dette innlegget Svart 7.August.2004 Bare lurte på om det finnes "Folk med data" og "Datafolk" også? (uff, nei den var stygg... unnskyld!) mvh harBayliner Sitér dette innlegget Link to post
ok67 Svart 7.August.2004 Link til dette innlegget Svart 7.August.2004 Bare lurte på om det finnes "Folk med data" og "Datafolk" også? :lol: Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 7.August.2004 Link til dette innlegget Svart 7.August.2004 Bare lurte på om det finnes "Folk med data" og "Datafolk" også? (uff, nei den var stygg... unnskyld!) mvh harBayliner Da tillhører jeg definitivt "Folk med data". Kan til ogmed hive på en "trainee" benevnelse. mvh Mariell Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Ingar Svart 7.August.2004 Link til dette innlegget Svart 7.August.2004 Dette fenomenet gjelder KUN siden - Åpent forumDette har sammenheng med rullevinduet (java) som kun finnes på Åpent forum. Så problemet er sikkert java-relatert, kan dessv. ikke si noe mer konkret enn dette. Vi har tidligere sett at det kan skape problemer ifm brannmur, men da gjelder det å åpne siden. Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 7.August.2004 Link til dette innlegget Svart 7.August.2004 Jeg bruker Opera 7.54 gratis og har ingen problemer. Java på IE6 er derimot et he/&%/&%..... Dere som har problemer kan jo prøve f.eks. http://www.karmsund-fiskemel.no/ som har et Java animert bilde eller http://www.sveinha.com/ som har en Java basert meny ("Flyvende" meny øverst til høyre) for å se om det er Java hos dere som ikke virker. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Link to post
John_Kr Svart 7.August.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.August.2004 Dette har sammenheng med rullevinduet (java) som kun finnes på Åpent forum. Så problemet er sikkert java-relatert, kan dessv. ikke si noe mer konkret enn dette. Vi har tidligere sett at det kan skape problemer ifm brannmur, men da gjelder det å åpne siden. Hei Folkens Beklager at jeg ikke har svart tidligere, men jeg har vær på sjøen. Har nytet utsikten og sett på NM på vannskuter/vannjet. Tøft. Til Lasse Jeg kjører gratisversjonen med reklame (Opera 7.54), er det noe forskjell mellom denne og den man har betalt lisens for? Er ikke forskjellen kun reklamebanneren? Til Ingar Ja jeg trur du har rett i at det kan være java relatert problem, men jeg bruker den java'n som fulgte med Opera. Skal jeg bruke en annen java versjon. Til harBayliner Jo det finnes begge mennesketyper innen data også, men jeg trur det er flere feller å gå i innen dataverdenen en fritidsbåter. Ellers har jeg god kunnskap og erfaring innen data. En av mine store hobbyer (utnom båt da) er å bygge "high end PC'er). Så jeg er nok ikke nybegynner og blank. Men uansett så henger åpen forumsia Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
John_Kr Svart 7.August.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.August.2004 Jeg bruker Opera 7.54 gratis og har ingen problemer. Java på IE6 er derimot et he/&%/&%..... Dere som har problemer kan jo prøve f.eks. http://www.karmsund-fiskemel.no/ som har et Java animert bilde eller http://privat.bluezone.no/sveinha/ som har en Java basert meny ("Flyvende" meny øverst til høyre) for å se om det er Java hos dere som ikke virker. Hei SveinHa Jeg har ingen problemer med de sidene som du anbefaler at jeg tester. Dette betyr kanskje at jeg ikke har java problemer. Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
John_Kr Svart 15.August.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.August.2004 Har prøvd flere versjoner av Java, har fortsatt samme problem. Får ikke lukke Åpent forum, PC låser seg. Dette problemet gjelder kun denne siden, aldri hendt på andre sider. Dersom jeg går over fra åpent forum til en annen side så virker alt normalt når jeg lukke internett. Merkelige greier Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
John_Kr Svart 25.August.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.August.2004 Da har jeg funnet feilen at Opera 7.54 henger, problemer med JAVA. Har byttet JAVA til denne versjonen: http://java.sun.com/j2se/1.5.0/download.jsp Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.