Blom'en Startet 12.Mars.2010 Link til dette innlegget Startet 12.Mars.2010 Enkelt spørsmål, vanlig svart Sleipner hydraulisk rattpumpe "hakker" når man bruker den. er kun pumpen ute. Har hatt av og etterfylt olje, men hakkingen går ikke bort. Pumpen inne er fin og jevn. Noen tips ? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 12.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2010 luft i systemet. Sitér dette innlegget Link to post
DuikerMan Svart 12.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2010 Og har du snakket med Sleipner, om "problemet"? Det er der ekspertisen finnes...må vite. Sitér dette innlegget Link to post
Double Weber Svart 12.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2010 luft i systemet. Tror også det. Sitér dette innlegget Lykkelig Dracoeier ^_^ Link to post
SvartRøyk Svart 12.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2010 enda mer luft..., noen fler Sitér dette innlegget Link to post
Tine IV Svart 13.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2010 Luft er det lettaste å evt fixe ,bare å lufte systemet .Men kan jo være at rattpumpa er slitt , slik at den må byttes .Så da er det jo å håpe på det første,,,,,,,, Tine IV Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Bernt Svart 13.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2010 (redigert) For lite olje Bernt Redigert 13.Mars.2010 av Bernt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Schierna Svart 13.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2010 Hadde problem med min Sleipnerpumpe i fjor (2 år gammel) Sleipner innrømmet produksjonsfeil og byttet denne ute kostnader for. Meget god service fra den kanten så snakk med dem. Sitér dette innlegget Link to post
sagnek Svart 13.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2010 Problemet ditt kan skyldes tilbakeslagsventil.Sleipnerpumper leveres,eller i hvertfall ble levert med valgfri løsning.Da du har to posisjoner har har du varianten med.På min med tilbakeslagventil har jeg opplevd noe "hakking"men ikke plagsomt.Båter uten denne tilbakeslagventilen opplever jeg som mye mykere å sveive rattet på.Ventilen er integrert i pumpen og jeg har ingen forslag til løsning hvis du ikke er typen som elsker å demontere ting av nysgjerrighet for så se hva som eventuellt kan ordnes. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.