Volvomekanikeren Startet 13.Mars.2010 Link til dette innlegget Startet 13.Mars.2010 Hei Skal det ikke helst være svane på kjølevanns slangen? på min snekke går den rett ned, og frem til motor. Er dette godt nok? eller skulle jeg ha kjøtet på en svane? Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
CSL Svart 13.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2010 Don't change a winning team. Hvis det fungerer og ser ut til å ha gjort det lenge, så hadde jeg ikke endret på det Sitér dette innlegget VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været! Link to post
Bearded Beast Svart 13.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2010 kjølevannsslangen?? er ikkje dette eksosen du har bilde av Sitér dette innlegget Link to post
Tine IV Svart 13.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2010 Syntes den går opp å ut over vannlinja jeg ,men kan jo se feil .Men lurer på om ikke det stemmer ,at dette er eksoslangen .Eller hva sier du Sjømann ,kan du ha tatt litt feil her kansje ? I såfall er den jo etter boka . Tine IV Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
puddingen Svart 13.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2010 Litt begreps forvirring her sjømann.. Dette er vel eksosen din eller..? Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 13.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2010 Hehe... Dette er eksosen jah.. Tenkte kjølevannsslange i og med at kjølevannet kommer ut her Men rett som dere sier, eksosslangen jah Tine IV, så lenge den er over vannflaten en plass, så holder det? Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
fanntomas Svart 13.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2010 Har du eksosgjenommføringen/utløpet godt over vannlinja, trenger du ikke svanehals. Svanehalsen har som virkning å stoppe innstrømming av vann i båten ved et brudd på eksosslangen. Men blir det brudd når du har eksosutløpet så høyt over vannlinja (som det ser ut som du har?), så er det ingen problemer. Begreper og navn på ting lærer man etter hvert det :-) Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 13.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2010 Men det var da nokre spinkle slangeklemmer...... Er motor under vannlinja sal det også være to klemmer... Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Volvomekanikeren Svart 13.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2010 Eksosgjennomføringen er ett stykke over vann jah.. Har ett bilde her du såvidt ser den.. Badeplattformen er vell sann ca 10-15 cm. over vannflaten. Sæbø, alt dette er forje eier sitt opplegg, jeg har ikke peilig på hvor mange slangeklemer det skal være. Men skal ta og bruke 2 nor jeg får ny motor Takk for tips Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Pathfinder Svart 13.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2010 Er dette godt nok? eller skulle jeg ha kjøtet på en svane? Ikke svane. Motor? Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 13.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2010 (redigert) Skal det ikke helst være svane på kjølevanns slangen? på min snekke går den rett ned, og frem til motor. åå, ser ingen motor eg Redigert 13.Mars.2010 av Korsnes (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 13.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2010 Følger dere ikke med i timen?? Skal få meg ny motor Korsnes, Ha ha ha VEEEEELDIG MORSOMT! Hadde det gått ann og endre, skulle jeg endret fra motor til motorkassa for sanne pirkere som deg Hehe... Men er enig med deg, litt ''mobbing'' må man ha Bare det ikke blir formye.. då kan man fort begynne og Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Volvomekanikeren Svart 13.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2010 Bare lå merke til en ting her.. Sjekk kem so har orden på fortøyningene då hehe.. Egentlig skulle jeg ha spleiset det sammen, men el. teip funker det å Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Bearded Beast Svart 13.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2010 (redigert) men seriøst så er det ikkje allverden høyde det der. Ser for meg at bølger fra passerende båter lett kan slå inn. Ville absolutt ha montert svanehals for å flytte topp-punktet til øverste 'bord'. Du kan nå bare snu gjennomføringen 180' slik slangen går oppover Redigert 13.Mars.2010 av Korsnes (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 13.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2010 (redigert) Du er ikke så dum som du høres ut til Bare tuller Det skal jeg ta og gjøre Du ser den er skrudd på. Med mutter på baksiden vil jeg tro, tar og snur den 180O Jeg Men så kommer spørsmålet. Er slangen lang nok mon tro Redigert 13.Mars.2010 av Sjømann.22 (see edit history) Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Volvomekanikeren Svart 13.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2010 Her er motoren som skal inn <3 Har markert rundt eksosrøret. Det kommer på samme plass som den gammle. men selve røret er litt lengre. Men denne motoren kommer litt høyere opp. så er nok ikke store forsjellen alikavell Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Bearded Beast Svart 13.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2010 Tja si det men den skjøter du lett med en rørbit. evt kan du bruke rør på langstrekka med for å spare slange. Men om du nå snur den stussen og får tak på en U rørbøy så er det ikkje mange cm ekstra med slange du trenger. Da blir det også en krapp og fin svanehals for en billig penge. Sitér dette innlegget Link to post
:båt1 Svart 13.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2010 tror ikke du trenger noe jeg i min forge båt (solgt for 3 timer siden ) Sjømann det og satt eksosen akkurat på samme flekken bare på babord side. funka det Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 13.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2010 (redigert) Kan gjøre som du sier og snu den og sette på ett urør.. Noe lignene dette? Men dette vil vell ikke ha noe betydning på at kjølevannet har vansker med og komme seg ut? Det er såpass trykk at det går like fort og greit ut med dette systemet som det gammle? Gratulerer så mye :båt1.... Hva gikk den for då? om det går ann og spørre om Redigert 13.Mars.2010 av Sjømann.22 (see edit history) Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
:båt1 Svart 13.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2010 ja hadde lyst på litt mer men det var en pen jente som kjøpte den så hun fikk den for 32 000 å da tok hun vårpussen selv Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 13.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2010 (redigert) 32,000 er jo kjæmpe bra.. Fikk hun med noe spesielt utstyr då? Jeg kjøpte min for 25.000 i helt grei stand. Men med ubrukelig motor då Redigert 13.Mars.2010 av Sjømann.22 (see edit history) Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
:båt1 Svart 13.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2010 her har du annonsen så kan du se http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=21223104 Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 14.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2010 (redigert) Pent interiør.. Men har du ikke toalett eller vask ? Redigert 14.Mars.2010 av Sjømann.22 (see edit history) Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
:båt1 Svart 14.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2010 vasken er under førersete og toa er under puta i bauen Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 14.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2010 (redigert) Har også vask under føresetet Men jeg har toalett.. og vanntank i bauen.. døren til lugaren åpnes innover og til babord. bak døren er det en stort skap som tar mye ubrukelig plass.. dette skal rives og bygge kartbord plass til bærbar pc. med kartprogrammet MaxSea.. Skal ha speil over sann som du har på styrbord side der jeg har toalett Redigert 14.Mars.2010 av Sjømann.22 (see edit history) Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.