Jump to content

Kjølevanns slange. er dette godt nok?

Volvomekanikeren

Recommended Posts

Har du eksosgjenommføringen/utløpet godt over vannlinja, trenger du ikke svanehals.

Svanehalsen har som virkning å stoppe innstrømming av vann i båten ved et brudd på eksosslangen.

Men blir det brudd når du har eksosutløpet så høyt over vannlinja (som det ser ut som du har?), så er det ingen problemer.

Begreper og navn på ting lærer man etter hvert det :-)

Eksosgjennomføringen er ett stykke over vann jah.. Har ett bilde her du såvidt ser den.. Badeplattformen er vell sann ca 10-15 cm. over vannflaten.

24ytp9c.jpg

Sæbø, alt dette er forje eier sitt opplegg, jeg har ikke peilig på hvor mange slangeklemer det skal være. Men skal ta og bruke 2 nor jeg får ny motor :yesnod: Takk for tips :wink:

If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw!

Følger dere ikke med i timen?? :giggle: Skal få meg ny motor :yesnod:Korsnes, Ha ha ha :lol: VEEEEELDIG MORSOMT! :giggle: Hadde det gått ann og endre, skulle jeg endret fra motor til motorkassa for sanne pirkere som deg :giggle: Hehe... Men er enig med deg, litt ''mobbing'' må man ha :giggle: Bare det ikke blir formye.. då kan man fort begynne og :sweat::lol:

Du er ikke så dum som du høres ut til :giggle: Bare tuller :lol: Det skal jeg ta og gjøre :yesnod: Du ser den er skrudd på. Med mutter på baksiden vil jeg tro, tar og snur den 180O Jeg :yesnod:

Men så kommer spørsmålet. Er slangen lang nok mon tro :confused:

Redigert av Sjømann.22 (see edit history)

Kan gjøre som du sier og snu den og sette på ett urør.. Noe lignene dette?

ra5bly.jpg

Men dette vil vell ikke ha noe betydning på at kjølevannet har vansker med og komme seg ut? Det er såpass trykk at det går like fort og greit ut med dette systemet som det gammle? :wink:

Gratulerer så mye :båt1.... Hva gikk den for då? om det går ann og spørre om :wink:

Har også vask under føresetet :yesnod: Men jeg har toalett.. og vanntank i bauen.. døren til lugaren åpnes innover og til babord. bak døren er det en stort skap som tar mye ubrukelig plass.. dette skal rives og bygge kartbord plass til bærbar pc. med kartprogrammet MaxSea.. Skal ha speil over sann som du har på styrbord side der jeg har toalett :yesnod:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...