:båt1 Svart 14.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2010 det dokottet som er på disse båtene er så smått at jeg ikke angret på at jeg kjøpte denne med denne løsningen :smile: bak speilet er det sikringskap og vanntanken min er også i bauen som kartbord hadde jeg hele pantryen på babord side Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 14.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2010 (redigert) Helt sannt at toalett løsningen er trang. kan ikke sitte/stå på do å lukke døren. men syntest sjøl denne løsningen er grei nok.. Jeg har bare en liten luke inne på doen inn til det eletriske.. her skal jeg skjære ut til en større dør, så jeg kommer lett til. Så skal jeg ha alle ledningene på skinner. Og gjerne ett speil på denne døren jeg skal lage Redigert 14.Mars.2010 av Sjømann.22 (see edit history) Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
:båt1 Svart 14.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2010 ja den løsningen med speilet liker jeg godt har du kjøleboks/skap Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 14.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2010 Nei. det har jeg dessverre ikke. noe som jeg missuner deg litt i (din gammle båt ) Men har siggarett tenner i både lugar og cocpit. Så har med meg en kjølebox på turer.. Men under kartbordet skal jeg lage skap til kjølebox Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
:båt1 Svart 14.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2010 funker det båten jeg hadde har vært langt helt ned til Tyskland og opp igjen så den har iværtfall bevist den er sjødyktig Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 14.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2010 Sjømann 22 er en sjødykktig båt. er brei og tåler mye sjø.. Badeplattformen min er 10 cm over vannlinjen.. vist jeg står helt utpå kanten beveger den seg bare 5 cm til siden (jeg er 70kg) det er også god ballast i disse båtene Jeg har også flaps under plattform, som hjelper litt på balansen på båten Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
:båt1 Svart 14.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2010 jeg var aleine i båten da jeg kjørte over Oslofjorden med 5m bølger fra siden vugga no J....... men det gikk helt fint Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 14.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2010 Godt og høre Vil ikke ha noen ulykker i en Sjømann 22, må jo bevise att dette er en kantrings sikker båt Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
:båt1 Svart 14.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2010 jaja må jo det meg å eksen min var 3 uker på ferie i denne å det gikk helt fint selv i storm Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 14.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2010 Bare ved å si Sjømann sier vell sitt? Romantisk båt til og ta med seg damen på tur i Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
:båt1 Svart 14.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2010 ja det var det den var konstruert for å det er det den fortsatt gjør igjen og igjen og igjen og igjen å den jobben gjør den utmerket å kommer til å gjøre det i mange år fremover mens den tøffer rolig mot nye eventyr Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 14.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2010 (redigert) Hehehehe Må si at dobbelsengen i lugaren er godt brukende Og med barskap rett over hodet er det endå bedre Just Love it Redigert 14.Mars.2010 av Sjømann.22 (see edit history) Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
:båt1 Svart 15.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2010 det samme har jeg men barskapet hadde jeg inni det store rommet bak Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 15.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2010 (redigert) Det kak være noen nyttige tips å lese i denne manualer som det er link til her.innlegg 365 https://baatplassen.no/i/index.php?s=&s...st&p=826412 Redigert 15.Mars.2010 av roger-jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
index Svart 15.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2010 Angående eksosen: Om du lager svanehals/vannlås, pass på at høyeste punkt på denne er lavere enn utløpet på motoren! Hvis ikke er faren stor for at resterende kjølevann i eksosen renner tilbake i motoren når du stopper, med motorhavari som resultat. Og det ønsker du nok slett ikke... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Volvomekanikeren Svart 16.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2010 Du sier noe her jah Motor må monteres først, så evt. fixe på slange er det beste jah Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.