Jump to content

Har noen erfaring med marinerisering fra Volvo V70 d5 motor?

Fabian

Recommended Posts

De er fortsatt samme motor som D5.. D5 har også fått øket hkene sine og utviklet bedre kjøling og turbo mm..

Vp har ingen motorfabrikk selv.. de gjør kun mariniseringen av bilmotoren i dette tilfellet etter hva jeg har fått med meg.

D5/D3 er en flott motor men har hvert gjennstand for problemer siden den ble lansert..

Det gjennstår og se om den "nye" konsturuksjonen er bedre.

Tomt for Diesel nå igjen!!

men det er nok Vetus som Volvo handler fra på D4 og D6. :wink:

Og vetus er det samme som Deutz :yesnod:

Hos powertrain i Skövde så lager de fortrinnsvis BIL motorer.. deriblant D5.

Det produseres ingen D4/D6 i sverige..

D9 og oppover er produsert i Sverige.. av Volvo men ikke av VP.. men av Volvos lastebil motorer..

VP har INGEN motorfabrikk.

Redigert av Thorlyn (see edit history)

Tomt for Diesel nå igjen!!

VP har INGEN motorfabrikk.

De har ikke noen fabrikk i det hele tatt. Alt som henger under og bak båten er vel tyske ZF.

CMD er jo VM motori i de fleste tilfeller..

Var nettopp borte i en CMD som var laget av FNM.

Jeg tror trådstarter har gjort en typo. En så diger Hamiltonjet hadde ikke en så liten Volvomotor klart å tørne engang. Antar at det er 271. Trø varsomt. En Hamiltonjet skal treffe dønn på turtallskurven for at det skal bli noe fart i saken. Prøv heller å finne en 325 Cummins. Passer ypperlig med 1:1 kasse.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...