Fabian Startet 14.Mars.2010 Link til dette innlegget Startet 14.Mars.2010 Söker en diesel motor for min mobo med hamilton 773 vannjet. Har tenkt en Volvo V70 d5 motor vil passe bra men finder ingen tilbehör til den for marinerisering.... ;( har noen en idee?? Sitér dette innlegget Link to post
tomcat Svart 14.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2010 Jeg mener å ha hørt at Volvo Penta D3 faktisk er den samme som heter D5 i Volvo personbil. Kanskje mariniseringsutstyret til D3 passer da? Sitér dette innlegget Link to post
Fabian Svart 14.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2010 Ja.. de har jeg ogsa hoert.... men hvor kan jeg kjope alt det tilbehoer?? Sitér dette innlegget Link to post
BMP Svart 14.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2010 Du får det sikert fra Volvo. Men skal tvile på at det vil lønne seg. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 15.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2010 Jeg mener å ha hørt at Volvo Penta D3 faktisk er den samme som heter D5 i Volvo personbil. Kanskje mariniseringsutstyret til D3 passer da? Det er samme motor - dvs det var det. De nye D3'ene som VP lanserer i år er kraftig modifisert pga kvalitetsproblemer på den første generasjon D3. Sitér dette innlegget Link to post
Thorlyn Svart 15.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2010 De er fortsatt samme motor som D5.. D5 har også fått øket hkene sine og utviklet bedre kjøling og turbo mm.. Vp har ingen motorfabrikk selv.. de gjør kun mariniseringen av bilmotoren i dette tilfellet etter hva jeg har fått med meg. D5/D3 er en flott motor men har hvert gjennstand for problemer siden den ble lansert.. Det gjennstår og se om den "nye" konsturuksjonen er bedre. Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
Bitteliten Svart 15.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2010 D4 og D6 er VP's egen konstruksjon fra bunnen av. Sitér dette innlegget Link to post
Thorlyn Svart 15.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2010 Ja mulig det.. men de er produsert av Deutz i tyskland. Vp eier vist 20% av deutz. Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
tkb Svart 15.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2010 Beklager Bitteliten,men det er nok Vetus som Volvo handler fra på D4 og D6. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 15.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2010 D4 og D6 er VP's egen konstruksjon Det er det nok. Basismotoren er bygget i Skövde. Vetus som Volvo handler fra på D4 og D6 Vetus lager ikke motorer. De driver med "badge engineering". Sitér dette innlegget Link to post
Thorlyn Svart 15.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2010 (redigert) men det er nok Vetus som Volvo handler fra på D4 og D6. Og vetus er det samme som Deutz Hos powertrain i Skövde så lager de fortrinnsvis BIL motorer.. deriblant D5. Det produseres ingen D4/D6 i sverige.. D9 og oppover er produsert i Sverige.. av Volvo men ikke av VP.. men av Volvos lastebil motorer.. VP har INGEN motorfabrikk. Redigert 15.Mars.2010 av Thorlyn (see edit history) Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
Mulligan Svart 15.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2010 Og vetus er det samme som Deutz Eller Mitsubishi. Sitér dette innlegget Link to post
Thorlyn Svart 15.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2010 Eller Mitsubishi. Mangler de en motor så finner de en fabrikk som lager en.. og rebrander den.. CMD er jo VM motori i de fleste tilfeller.. Men dette ble litt off topic Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
Mulligan Svart 15.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2010 VP har INGEN motorfabrikk. De har ikke noen fabrikk i det hele tatt. Alt som henger under og bak båten er vel tyske ZF. CMD er jo VM motori i de fleste tilfeller.. Var nettopp borte i en CMD som var laget av FNM. Jeg tror trådstarter har gjort en typo. En så diger Hamiltonjet hadde ikke en så liten Volvomotor klart å tørne engang. Antar at det er 271. Trø varsomt. En Hamiltonjet skal treffe dønn på turtallskurven for at det skal bli noe fart i saken. Prøv heller å finne en 325 Cummins. Passer ypperlig med 1:1 kasse. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 15.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2010 løser man ikke turtallet med gearkasse da? De jetene jeg her borti har ihvertfall gearkasse mellom motor og jet Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.