Trond W. Startet 15.Mars.2010 Link til dette innlegget Startet 15.Mars.2010 Hei, Ble på sensommeren i fjor (2009) den lykkelige eier av en Grimsøy/Thaule 26. Båten står på sørlandet og jeg er i Røyken (Buskerud). Prøver å få en båtplass her inne i Røyken - men det er ikke så lett. Fikk napp i dag på en 3 meter - men spørsmålet er: Hvor bred er båten? Skal ikke nedover til sørlandet før om 14 dager. Er det noen som vet om denne båten får plass i en 3 meters brygge? Trenger å vite bredden på båten nøyaktig... Er det noen som kan hjelpe meg... Håper på svar! Ha en god dag... mvh Trond Legger også ut et par bilder av båten: Sitér dette innlegget Link to post
Baywatch Svart 15.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2010 Ligger to slike snekker på finn, begge har oppgitt 280 cm bredde. Dermed ser det ut til at du har båtplass Sitér dette innlegget Link to post
ut mot havet Svart 15.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2010 Gratulere med super båt, eg ser det er hardtopp på snekka di, eg har samme båt berre at eg har tett bakvegg. Veit du kvar kalesjen er produsert? kalesjen som er på båten min har dårleg passform. Kan du publisere nokre bilete når du får adledning? Sitér dette innlegget Link to post
roy_n Svart 15.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2010 Bredde på Grimsøy 26 er i følge brosjyre 8 fot +8 tommer roy_n Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 15.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2010 (redigert) Da blir det vel for trangt med en 3-meter ? Sjelden åpningen er 3 meter.. Min er 2.80 og jeg måtte ha 3,5 meter ! Om du skal ha plass til fendere.. Redigert 15.Mars.2010 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Trond W. Svart 15.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2010 Hei igjen... Tusen takk for hjelpen, så raske svar hadde jeg ikke regnet med... Skal høre med han om åpningen er 3 meter... er jo ikke noe problem å evt. legge en fenderlist rund bryggekanten så slipper man vel fendere - eller ? noen erfaringer her ? Hvis ikke så får jeg kjøpe et ekstra stort "skohorn" så får jeg nok plass.. er ikke noe vits med båt i arendal når man bor i Røyken... man må jo få brukt båten også... igjen... Takk for hjelpen! Trond Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 15.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2010 (redigert) er jo ikke noe problem å evt. legge en fenderlist rund bryggekanten så slipper man vel fendere - eller ? noen erfaringer her ? Jeg har dårlig erfaring med det ! Skal ikke mye sjø til før de går i filler, pluss at de sliter mye mer på båten ! Anbefales ikke av meg.. Redigert 15.Mars.2010 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Stones Svart 15.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2010 Bredde 2,65m i følge denne: http://www.batmagasinet.no/baatweb/bu.nsf/...Grims%C3%B8y_26 Sitér dette innlegget Link to post
Hafrsfjord Svart 15.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2010 (redigert) Min Fevik 715 er 261 cm bred. Jeg ligger p.t. i en bås som er 350 cm. Selv med fendere ute er plassen "romslig", tror ikke det hadde vert noe problem å ligge i en bås som er 300 cm. Båten er jo endel smalere nede ved utriggeren. Redigert 15.Mars.2010 av Hafrsfjord (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 15.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2010 Båten er jo endel smalere nede ved utriggeren. Jeg mener fremdeles at 3,00 blir for trangt ! Grimsøyen er ikke noe smalere i høyden på uteriggeren.. Dessuten har jeg en Fevik 715 ved siden av meg på en 3-meter i dag, og den ligger altor trangt ! Ripet opp på sidene, ikke bra ! Jeg ville sjekket muligheten for å få en halvmeter til til Grimsøyen, helt klart ! Sitér dette innlegget Link to post
Elmer Svart 15.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2010 Vi var tidligere eiere av en Grimsøy 26, og var veldig fornøyde. En god gammeldags snekke med masse sjel! Bredden fikk jeg oppgitt til 2, 62 m. Mener bestemt vi lå på 3,00 m plass, men måtte da ha fendere ute. Sitér dette innlegget Link to post
Niko76 Svart 25.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2010 Vi har også en Grimsøy Taule 26. Vi ligger på en 3-meters plass, og det er ikke noe problem. Vi har fendere, og får fint plass til det. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.