Jump to content

Stabil og fin båt til en gutt på 16 år?

mats94

Recommended Posts

Hei.

Har en Hasle Summer Fun med 15hk. Ønsker å ta et steg videre fra den. Lurte på om dere kunne komme med noen tips?

Krav:

- 25 eller 30 hk (ikke mer, har ikke båtserfikatet ennå)

- må være stabil

- pris max 100 000 (helst et godt stykke under. vil også helst kjøpe brukt)

- må ha mer en 2 seter

- ønsker helst en båt med "dekk"

Til nå, har jeg sett Hydrolift Selco Selsprint som jeg har sykt lyst på. Problemet er at jeg ikke finner noen til salgs som er fullt utstyrt. (det var en på finn.no, den er dessverre solgt allerede)

Ellers så har jeg også sett Sea King 360 som også er en pen båt. Problemet med den, var at den var i det minste laget.

Håper på masse tips fra ivrige båt-elskere! :smiley:

Båtførerprøven må du jo ha uansett, så hk ville jeg vel sett bort fra. Skal du ha stabilitet er jo RIB utmerket, men da får du ikke dekk.

Grovt finn-utvalg her

VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.
Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været!

Ungdoms båt.

Jeg synes Puma er tøff!!

Ligger bare 1 halvfabrikat på finn nå, men de kommer nærmere sommeren..

Ellers er Ibiza master sikkelig fine (og går bra i skjøen!!)

http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=21328557

Lykke til!!!!!! :sailing:

Men den lappen er det enkelt og ta på en helg!! og du har den for bestandig!!!

Glerder meg til sommeren!!!!!!!!! da skal det BÅTES:o)

Til den prisklassen du ser for deg ville jeg heller gått for noe større. Fjord 21 med diesel, god fart, god plass.. Evt draco, halco, med diesel har jeg sett flere av i underkant av 100000.. Men om du allikevel er mere opptatt av fart enn plass og trivsel, så går du jo for en Twister / Argo / Frodee.

- Anders Hanche Aasmundsen.
CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010)
Medlem: Leisure Owners Association

Wesling 16 HT er en fin båt med mange bruksområder. 60 hk burde klare seg, og du får et bra eksemplar for godt under 100.000,-. Da får du et overlegent skrog, god plass til 4-5 personer + overnattingsmulighet uten at du behøver veldig stor motor! I tillegg vil den også sannsynligvis ikke synke særlig i pris heller.

Ellers husker jeg at dateline bikini var en fin båt da jeg var yngre. Den fungerer greit med motor fra 40-140 hk (onkelen min hadde 140 hk rekke6er, mens en kamerat av meg hadde 40 hk). Selv hadde jeg en shakespeare 16,5 fot, men den burde ha minimum 70 hk. Hvis du skal ha denne type båt, ville jeg kanskje sett litt etter glastron også.

Men.... disse båtene har svært begrenset bruksområde - Ikke overnatting, Fisking blir klin, uhendig til dykking osv...

Uansett -- LYKKE TIL!!!!!!

:flag:

Musling 430 med 50 eller 60 hk på hekken, uten tvil det råeste skroget som du kan ønske deg. Kjøper du deg en slik så kjøper du et stykke norsk skrogdesign på sitt beste og tegnet av guruen Jan H. Linge. Wesling kommer i fra samme tegnebrettet og kan kjøres med 90 hester hvis du finner en senere årgang. Sikkert noen her som kan supplere med årstallet Wesling ble forsterket i hekken. Weslingen kan du kubbe i når du har drukket for mye øl, eller f. eks. ta med deg ungmøy på overnattingstur.. :wink:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...