kællen Startet 15.Mars.2010 Del på Facebook Startet 15.Mars.2010 sikkert ett veldig dumt spm, og sikkert veldig mange meninger på dette, men hva bør jeg bruke til båtpussen for og få enklest og best resultat, har til nå brukt jotun produkter da vi selger det på jobben, men er det noe som er bedre og enklere og jobbe med, og som er i vannlig handel uten og måtte dra land og strad runt. Sitér dette innlegget Link to post
Pelle Parafin Svart 15.Mars.2010 Del på Facebook Svart 15.Mars.2010 (redigert) Prøv denne. https://baatplassen.no/i/index.php?showtopi...t=0#entry449753 http://www.panvulk.no/megboatpro/megboatpol.htm Redigert 15.Mars.2010 av Pelle Parafin (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
mhemil Svart 15.Mars.2010 Del på Facebook Svart 15.Mars.2010 Stiller meg bak denne. Meguiars er veldig bra! Sitér dette innlegget Link to post
kællen Svart 15.Mars.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Mars.2010 ser de skriver at den er best på mørke båter, snekka mi er hvit, duger den godt på hvite flater også Sitér dette innlegget Link to post
alfb Svart 15.Mars.2010 Del på Facebook Svart 15.Mars.2010 Jepp, veldig bra Min båt er hvit (m/blå stripe) og jeg brukte Meguiars i mars i fjor. Kommer akkurat fra båthallen min nå og sto faktisk før jeg slukket å studerte hvor blank og fin den var enda (har stått innendørs siden medio november). Regner med at det er bare til å gå lett over i år Kan i alle fall veldig godt anbefale Meguiars Sitér dette innlegget Link to post
kællen Svart 16.Mars.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Mars.2010 (redigert) ok, så da er det produkt nr 1 og 3 jeg skal ha, eller nr 2? http://www.panvulk.no/megboatpro/megboatpol.htm Redigert 16.Mars.2010 av kællen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
alfb Svart 16.Mars.2010 Del på Facebook Svart 16.Mars.2010 Jeg bruker nr 2 og 3 Sitér dette innlegget Link to post
Baso Svart 16.Mars.2010 Del på Facebook Svart 16.Mars.2010 Jeg har igrunn funnet ut at Biltema produktene er enklest å arbeide med og billigest i innkjøp. Liker å pusse å gnikke litt og det gjør meg ingenting at jeg må ta skuta 2-3 ganger iløpet av sesongen Må jo ha noe å styre med på late sommerdager også Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 16.Mars.2010 Del på Facebook Svart 16.Mars.2010 I flere tester er biltemas voks helt på høyde med det fleste andre merker. Generet er jeg litt skeptisk til ulike vidundermiddel. Det som virker som"veldig veldig bra" har ofte stort innhold av slipemiddel eller/og syrer evnt. sterke baser. Jeg prøvd mange typer, men kommer gjerne tilbake til "skillpadda". Sitér dette innlegget Link to post
KARILLA Svart 16.Mars.2010 Del på Facebook Svart 16.Mars.2010 (redigert) Gode erfaringer med Biltema sin voks. Billig og holdbar. Resten av året vasker jeg med turtle sin super vask, dette gir skinnende båt hele sesongen. Gleder meg til sol og sommer Redigert 16.Mars.2010 av HAIK (see edit history) Sitér dette innlegget Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig! Link to post
La Digue Svart 16.Mars.2010 Del på Facebook Svart 16.Mars.2010 Jeg bruker Jotun Penguin hard voks. En liten boks holder i årevis (liten båt!). Må bare passe på å ikke ta for store områder om gangen i solskinn/varme. Sitér dette innlegget Alle båter har sin egen sjarm - man må bare bruke litt fantasi for å finne den! Link to post
Trond Iversen Svart 17.Mars.2010 Del på Facebook Svart 17.Mars.2010 Her har du alt du trenger for ett perfekt resultat! Meguiars One Step Compound er en fanstastisk gelcoat rens/polish. Legg Wax på toppen, og resultatet holder leeeeenge :) MVH Tolema AS Trond Iversen PS: er på lager i løpet av kort tid!! Sitér dette innlegget Link to post
Sinus_nor Svart 17.Mars.2010 Del på Facebook Svart 17.Mars.2010 (redigert) Stiller meg i rekken av fornøyde Meguiars One Step Compound brukere. Jeg har to hyllemeter med div "vidunder"-midler til båt. Alt fra Biltema til Jotun...og egentlig vært veldig skuffet over alle sammen...Helt til jeg ,som mange andre, litt mistroisk prøvde Meguiars OSC. SUPERT produkt. Ingen over, ingen ved siden....i hylla mi iallefall. PS...nå kan jeg vel egentlig kaste alle de andre produktene. Kommer iallefall ikke til å prøve de igjen. Den var mange hundrelapper i søppla. Redigert 17.Mars.2010 av Sinus_nor (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 17.Mars.2010 Del på Facebook Svart 17.Mars.2010 Men nå er det vel slik at One Step Compound ikke er en polish eller voks - men nærmer seg grensen for rubbing. Og det er jo noe ganske annet. Benyttet selv One Step for noen år siden. Gav greit resultat - men jeg brukte ikke opp flasken da jeg hadde denne ubehagelige følelsen av at det var mye sliping på gelcoaten i dette produktet. Men det er nå min mening. Menguiars voks synes jeg derimot var meget lett å arbeide med - veldig god. Så den vil jeg kanskje bruke igjen. Forøvrig holder jeg meg mest til hempel - både på polish og voks. Det har jeg best erfaring med. Sitér dette innlegget Link to post
Blesp Svart 17.Mars.2010 Del på Facebook Svart 17.Mars.2010 Jeg har brukt Meguiars til bil i mange år og har vært veldig fornøyd. Ingenting i "forbrukerklassen" kan måle seg av det jeg har prøvd iallefall. Har kjøpt meg One Step`n og Pure Wax`n, men har ikke fått testa det på båten enda. Det lover jo godt med tanke på de tilbakemeldingene dere kommer med. Kjøpte også med Meguiars Gold Teak Oil, noen som har prøvd den og kan gi litt tilbakemeldinger? Sitér dette innlegget Link to post
kællen Svart 17.Mars.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Mars.2010 ok ,da skal jeg prøve denne, men hvor får jeg kjøpt det, bor i fredrikstad. eller kan jeg få tak i den på båtmessa, lurte på og ta meg en tur på lørdag. Sitér dette innlegget Link to post
nb840 Svart 17.Mars.2010 Del på Facebook Svart 17.Mars.2010 (redigert) Jeg har brukt Meguiars til bil i mange år og har vært veldig fornøyd. Ingenting i "forbrukerklassen" kan måle seg av det jeg har prøvd iallefall. Kan bare si det samme!Men jeg ser det er frytelig dyre produkt!Har brukt Meguiars speedglaze 80 i 10 år men bestiller dette gjennom en kammerat som driver bilpleie.Betaler 800 kr for en gallon noe som gir meg nok til 8 år med polering av 28 fots båt! : Bruker max wax som bare er å gå langs skutesiden med på kluten ,vente 4min. tørker lett av med fille ,å banker over med polerskive med max turtall.Blir beinhardt og varer og skinner ennå!(Ligger ute) Redigert 17.Mars.2010 av nb840 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
sydspissen Svart 17.Mars.2010 Del på Facebook Svart 17.Mars.2010 Jeg gikk for International Nano Polish og Nano wax sealer i år: http://www.seilas.no/wip4/detail.epl?id=416701&cat=4914 http://www.watski.no/da/Shop/Produkt/?EnovaId=37354 Noen som har prøv disse ? Sitér dette innlegget Link to post
sydspissen Svart 18.Mars.2010 Del på Facebook Svart 18.Mars.2010 Håper dere legger ut "før" og "etter" bilder i denne tråden. Sitér dette innlegget Link to post
chagall Svart 18.Mars.2010 Del på Facebook Svart 18.Mars.2010 Ser ut som det er fler å velge i når det gjelder nano produkter. Jeg har brukt TC nano for gelcoat (på blått skrog) med utmerket resultat. Link: http://www.tcnano.com/information.asp?page...p;title=Gelcoat Sitér dette innlegget Link to post
sydspissen Svart 18.Mars.2010 Del på Facebook Svart 18.Mars.2010 nano for liten og nano for stoor båt. Sitér dette innlegget Link to post
Yankee Svart 3.April.2010 Del på Facebook Svart 3.April.2010 En ting er om båten ser blank ut, en annen ting er om surt og svart regnvann setter seg........ En god wax gjør at man kan tørke rennene av........ Fikser Meguiars eller International noe av dette? Har netopp rubba lett over båten, og vil helst bruke det beste jeg kan finne av wax. 'En av erfaringene jeg har er at uansett wax merke så må man ikke spare på den, saus på mengder slik at man får mettet coaten. Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 4.April.2010 Del på Facebook Svart 4.April.2010 I år har jeg ikke helt bestemt meg enda. har tidligere brukt TC Nano, men da ka man ikke rense med noe annet først. Båten er på land, så nå blir det først en grunding avfetting og vask. Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 12.April.2010 Del på Facebook Svart 12.April.2010 Hei, Har brukt Max Wax Akrylpasta rensekrem og Hardglans polering i mange år. Siste 2 år har jeg benyttet TC Nano. Begge polishene er meget bra, men blr matte i august engang. TC Nano kan påføres for hånd, noe som letter påføringen, mens båten ligger på vannet. Bruker fremdeles Max WAX Acrylpasta på genstridige flekker, men det virker som TC Nano holder hva den lover, om at det går lettere for hver gang.(Nå skal det sies at jeg er av de som gjerne polerer både høst og vår) Sitér dette innlegget Link to post
Finn Erik Svart 12.April.2010 Del på Facebook Svart 12.April.2010 banker over med polerskive med max turtall.Blir beinhardt og varer og skinner ennå!(Ligger ute) Bruker du lamullskive? Noe spesielt merke du anbefaler? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.