Jump to content

hvilken polish/voks er best og enklest og bruke

kællen

Recommended Posts

sikkert ett veldig dumt spm, og sikkert veldig mange meninger på dette, men hva bør jeg bruke til båtpussen for og få enklest og best resultat, har til nå brukt jotun produkter da vi selger det på jobben, men er det noe som er bedre og enklere og jobbe med, og som er i vannlig handel uten og måtte dra land og strad runt.

Jepp, veldig bra :smash:

Min båt er hvit (m/blå stripe) og jeg brukte Meguiars i mars i fjor. Kommer akkurat fra båthallen min nå og sto faktisk før jeg slukket å studerte hvor blank og fin den var enda (har stått innendørs siden medio november). Regner med at det er bare til å gå lett over i år :cool:

Kan i alle fall veldig godt anbefale Meguiars :yesnod:

I flere tester er biltemas voks helt på høyde med det fleste andre merker. Generet er jeg litt skeptisk til ulike vidundermiddel. Det som virker som"veldig veldig bra" har ofte stort innhold av slipemiddel eller/og syrer evnt. sterke baser. Jeg prøvd mange typer, men kommer gjerne tilbake til "skillpadda".

Stiller meg i rekken av fornøyde Meguiars One Step Compound brukere. Jeg har to hyllemeter med div "vidunder"-midler til båt. Alt fra Biltema til Jotun...og egentlig

vært veldig skuffet over alle sammen...Helt til jeg ,som mange andre, litt mistroisk prøvde Meguiars OSC. SUPERT produkt. Ingen over, ingen ved siden....i hylla mi iallefall.

PS...nå kan jeg vel egentlig kaste alle de andre produktene. Kommer iallefall ikke til å prøve de igjen. Den var mange hundrelapper i søppla.

Redigert av Sinus_nor (see edit history)

Men nå er det vel slik at One Step Compound ikke er en polish eller voks - men nærmer seg grensen for rubbing. Og det er jo noe ganske annet. Benyttet selv One Step for noen år siden. Gav greit resultat - men jeg brukte ikke opp flasken da jeg hadde denne ubehagelige følelsen av at det var mye sliping på gelcoaten i dette produktet. Men det er nå min mening. Menguiars voks synes jeg derimot var meget lett å arbeide med - veldig god. Så den vil jeg kanskje bruke igjen. Forøvrig holder jeg meg mest til hempel - både på polish og voks. Det har jeg best erfaring med.

Jeg har brukt Meguiars til bil i mange år og har vært veldig fornøyd. Ingenting i "forbrukerklassen" kan måle seg av det jeg har prøvd iallefall.

Har kjøpt meg One Step`n og Pure Wax`n, men har ikke fått testa det på båten enda. Det lover jo godt med tanke på de tilbakemeldingene dere kommer med. Kjøpte også med Meguiars Gold Teak Oil, noen som har prøvd den og kan gi litt tilbakemeldinger?

Jeg har brukt Meguiars til bil i mange år og har vært veldig fornøyd. Ingenting i "forbrukerklassen" kan måle seg av det jeg har prøvd iallefall.

Kan bare si det samme!Men jeg ser det er frytelig dyre produkt!Har brukt Meguiars speedglaze 80 i 10 år men bestiller dette gjennom en kammerat som driver bilpleie.Betaler 800 kr for en gallon noe som gir meg nok til 8 år med polering av 28 fots båt! : :smiley: Bruker max wax som bare er å gå langs skutesiden med på kluten ,vente 4min. tørker lett av med fille ,å banker over med polerskive med max turtall.Blir beinhardt og varer og skinner ennå!(Ligger ute)

Redigert av nb840 (see edit history)
  • 3 uker senere...

En ting er om båten ser blank ut, en annen ting er om surt og svart regnvann setter seg........ En god wax gjør at man kan tørke rennene av........ :flag: Fikser Meguiars eller International noe av dette? Har netopp rubba lett over båten, og vil helst bruke det beste jeg kan finne av wax.

'En av erfaringene jeg har er at uansett wax merke så må man ikke spare på den, saus på mengder slik at man får mettet coaten.

• 2 uker senere...

Hei,

Har brukt Max Wax Akrylpasta rensekrem og Hardglans polering i mange år. Siste 2 år har jeg benyttet TC Nano. Begge polishene er meget bra, men blr matte i august engang. TC Nano kan påføres for hånd, noe som letter påføringen, mens båten ligger på vannet. Bruker fremdeles Max WAX Acrylpasta på genstridige flekker, men det virker som TC Nano holder hva den lover, om at det går lettere for hver gang.(Nå skal det sies at jeg er av de som gjerne polerer både høst og vår)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...