avmønstret5 Svart 10.April.2012 Del på Facebook Svart 10.April.2012 Turtel Nano bil fra Europris, lett å polere i en omgang, holder en sesong og billigere en make båtprodukt. Sitér dette innlegget Link to post
amerelium Svart 11.April.2012 Del på Facebook Svart 11.April.2012 (redigert) Jeg bruker International Wax Sealer med teflon. Den er tyntflytende og hurtigtørkende. Jeg skipper forbehandling, sørger bare for at skroget er FULLSTENDIG rent. Gelcoaten blir så glatt at hvis jeg sitter på skroget i dongribukse, så sklir jeg av :D PS: prøvde Hempel sin produktlinje et år; den la igjen en svak gul farge på hele skroget, så holder meg langt vekke fra den... Redigert 11.April.2012 av amerelium (see edit history) Sitér dette innlegget Yamarin 80 DC / Verado V10 400 Link to post
Roger jo Svart 11.April.2012 Del på Facebook Svart 11.April.2012 , men hva bør jeg bruke til båtpussen for og få enklest og best resultat, og som er i vannlig handel uten og måtte dra land og strad runt. Siden båt er båt! Hvilken voks er best til gummibåt? Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Iwrig2 Svart 11.April.2012 Del på Facebook Svart 11.April.2012 Har sverget til Megs OSC og pure Wax de siste årene og syns dette gir bra resultat både med korrigering av falmet gelcoat, blankhet og holdbarhet. Den krever en del jobb med maskin så jeg syns poleringen tar lang tid, men så lenge jeg er fornøyd med resultatet blir det vært det. Tenker å bruke dette på skroget i år også, mens jeg har latt meg lokke av "nanotullet" og tenker å prøve dette over dekk. Der er det lett å polere igjen dersom det viser seg å ikke holde. Blir spennende å prøve dette, men regner ikke med noe kjemperesultat. Sitér dette innlegget Link to post
Iwrig2 Svart 27.April.2012 Del på Facebook Svart 27.April.2012 Da har jeg endelig fått startet på polering av skroget i dag:) og resultatet ble dessverre som jeg hadde forventet. Var innom seatronic for en stund siden og fant en fin liten aluminium flaske med nanopolish som jeg ikke klarte å gå forbi uten å ta med.. Var spent på å prøve denne nanoteknologien, men det var langt fra noe vidunder middel. Vel den renset og blankere ble det jo, men kunne ikke måle seg med megs osc. Da blir det gnukking og albuefett med tung polish i år også... Men, som vedlikeholds polering litt utover i sesongen tror jeg den kan være fin til da den var meget lett og jobbe med. Reduserte dermed ikke poleringstiden i år heller med 50% som den reklameres med.... Sitér dette innlegget Link to post
skhauge Svart 27.April.2012 Del på Facebook Svart 27.April.2012 Eg har prøvd diverse siden 2004. Har hatt 2 båter, første helt ny og den eg har var 2 år da eg kjøpte den i 2010. Har testet Jotun, Hempel, Maritim, Biltema.. Etter eg var med å polerte en eldre båt i fjor med Meguiars kjøpte eg "båtpakken" av dette i år. Desidert det enkleste/beste eg har brukt. Riktignok kjøpte eg i år en proff Makita poleringsmaskin, men det har lite utslag i arbeidsmetode, resultat. Meguiars one step og deretter wax. Har tatt bilder før/etter og da ser eg en betydelig forskjell. Det blir spennende å sjekke holdbarheten, sjøsetting søndag. Sitér dette innlegget Link to post
Iwrig2 Svart 27.April.2012 Del på Facebook Svart 27.April.2012 Er helt enig i at den gir en veldig bra resultat, men syns den er tung å jobbe med. Bruker roterende med gul/orange sonax pad. Holdbarheten syns jeg er som det meste, i august er det meste borte... Sitér dette innlegget Link to post
skhauge Svart 27.April.2012 Del på Facebook Svart 27.April.2012 Sonax 180mm gul pad bruker eg. Å syns den er lett å jobbe med. Så her er helt ulike meninger om samme sak. Jobber one step godt inn, går over samme felt mange ganger til det ligger en tynn hinne. Så vente til det tørker og fjerner hinne med Meguiars mikro klut. Sitér dette innlegget Link to post
Hafrsfjord Svart 25.Juni.2012 Del på Facebook Svart 25.Juni.2012 Turtel Nano bil fra Europris, lett å polere i en omgang.............. Skal polere båten i morgen og har tenkt å forsøke Turtle - Extreme nano-tech. Det ser jo veldig enkelt ut, og slik jeg forstår bruksanvisningen så skal en ikke bruke hardvoks etterpå.... eller misforstår jeg? Noen andre som har forsøkt dette/ har fasiten? Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 25.Juni.2012 Del på Facebook Svart 25.Juni.2012 Min erfaring med Turtles produkter er at de benytter allt de har av midler på på reklame og på å kjøpe seg hylleplasser i butikkene. Så langt har jeg enda tilgode å finne et bra produkt fra Turtle. Sjøl benytter jeg Mcguires produkter, men synes også at Hempel har mye bra. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
REM Svart 25.Juni.2012 Del på Facebook Svart 25.Juni.2012 Min erfaring med Turtles produkter er at de benytter allt de har av midler på på reklame og på å kjøpe seg hylleplasser i butikkene. Så langt har jeg enda tilgode å finne et bra produkt fra Turtle. Sjøl benytter jeg Mcguires produkter, men synes også at Hempel har mye bra. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Svolværpostei Svart 30.Mars.2014 Del på Facebook Svart 30.Mars.2014 Noen som vet hvor de selger Max Wax Akrylpasta i Osloområdet? Eventuelt noe som gjør samme nytten? Jeg må prøve å få de brune partiene på NW 900en til å skinne litt. Sitér dette innlegget Link to post
Janoho Svart 30.Mars.2014 Del på Facebook Svart 30.Mars.2014 Da har jeg endelig fått startet på polering av skroget i dag:) og resultatet ble dessverre som jeg hadde forventet. Var innom seatronic for en stund siden og fant en fin liten aluminium flaske med nanopolish som jeg ikke klarte å gå forbi uten å ta med.. Var spent på å prøve denne nanoteknologien, men det var langt fra noe vidunder middel. Vel den renset og blankere ble det jo, men kunne ikke måle seg med megs osc. Da blir det gnukking og albuefett med tung polish i år også... Men, som vedlikeholds polering litt utover i sesongen tror jeg den kan være fin til da den var meget lett og jobbe med. Reduserte dermed ikke poleringstiden i år heller med 50% som den reklameres med.... Har du brukt den riktig? Jeg gikk på med denne i år og erfarte at fremgangsmåten var litt anderledes. Denne måtte jobbes inn ved påføring, ikke bare påstrykes og deretter poleres av. Erfarte stor forskjell i glansen ved riktig metode. Det må ikke være for kaldt ute heller. Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 26.Juni.2015 Del på Facebook Svart 26.Juni.2015 Var innom seatronic for en stund siden og fant en fin liten aluminium flaske med nanopolish som jeg ikke klarte å gå forbi uten å ta med.. Var spent på å prøve denne nanoteknologien, men det var langt fra noe vidunder middel. Vel den renset og blankere ble det jo, men kunne ikke måle seg med megs osc. Nå skal jeg være litt forsiktig om jeg husker rett, men jeg mener at denne aluminumsflaske var en av de "falske" nanoproduktene. Det var en stor test I Båtmagasinet for noen år siden og det var bare 2 av de såkalte nanoproduktene som var ekte Den ene var TC Nano. Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 26.Juni.2015 Del på Facebook Svart 26.Juni.2015 (redigert) Når det gjelder nanoteknologi og polish synes jeg det kan være greit med denne teksten hentet fra hjemmesiden til AGlaze: Nanotechnology is defined as the manipulation of matter with at least one dimension sized from 1 to 100 nanometers, where a nanometre is 1 / 1,000,000,000 m. AGlaze Paint Sealant products and maintenance products, with the exception of our Pre cut compound, all fall into the “Nano” scale and so yes AGlaze is nanotechnology…..but then so are thousands of other liquid chemical products. Many other companies seem to jump on the “Nanotech” buzzword to make products sound new, modern and up to date, but the term Nanotechnology is nothing new and was first used in the mid 1970’s. Our product performance is what is important to us and is what makes AGlaze stand out from the rest. So we concentrate on improving our products and independent testing and avoid using the word Nanotechnology in everything, even though it applies, to avoid being banded together with so many other products. Så var nanoteknologi i polish kanskje ikke så utrolig og revolusjonerende likevel Redigert 26.Juni.2015 av VannTro (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
JRK Svart 26.Juni.2015 Del på Facebook Svart 26.Juni.2015 Hmmm... så du tror sannheten er å finne på en konkurents hjemmeside. Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 26.Juni.2015 Del på Facebook Svart 26.Juni.2015 Siden de har produkter som karakteriseres som nano, men velger å ikke bruke det i markedsføring så vil jeg nok tro de har rett i at veldig mange polisher er i denne partikkelstørrelsen. AGlaze har vil ikke så mye å tjene på denne faktaopplysningen..... Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.