Akoya Startet 15.Mars.2010 Link til dette innlegget Startet 15.Mars.2010 Jeg har en Navman tracker 5500 som ikke virker etter noen få minutter. Jeg trudde det var sattelittantena som er i stykker. Min bror målte 40 om. Det vil si ca 90% kontakt. Kan det ha kommet for mye fuktighet i kartplotteren. Hva gjør jeg? Sitér dette innlegget Maxi 95 Bavaria 36\3 http://www.facebook.com/reqs.php#/group.ph...5453&ref=mf Link to post
Bartesam Svart 15.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2010 Kan være dårlig kontakt i koblingene til antennen hvis det er slike. Har selv Lowrance, og det har vært dårlig kontakt i de bajonettkoblingene fra tid til annen. Prøvd med kontaktspray Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
Akoya Svart 15.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2010 Hvem kontaktspray er best. Har prøvd CRC båt. Sitér dette innlegget Maxi 95 Bavaria 36\3 http://www.facebook.com/reqs.php#/group.ph...5453&ref=mf Link to post
Bartesam Svart 15.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2010 Usikker på hva som er bra, men noe som renser skikkelig, smører og skaper god kontakt bør nok holde. CRC er bra greier det Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
arnearmoa Svart 15.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2010 Jeg har en Navman 5600 som hadde tendenser til å henge seg opp av og til. Den var fem år gammel sist mai, tror jeg. Etter å ha sendt den til Seatronic for oppdatering av SW, ble dette problemet så godt som borte. Det har nok ingenting med saken over å gjøre, men jeg nevner det uansett, som et tips. Det er samme kartplotter, bare med litt større skjerm. I tillegg fikk jeg support fra Seatronic som loset meg fram til en setting som gjorde at jeg kunne zoome mye lenger inn enn før. (Den er det mulig normale folk klarer å finne selv da, men.....) Sitér dette innlegget Link to post
Bützfleth Svart 15.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2010 Du får det du betaler for? Sitér dette innlegget Link to post
Bartesam Svart 15.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2010 Kan være en idè å oppdatere softwaren, for det gjorde jeg på min plotter også. Problemet var at den låste seg pga ekkoloddet. Oppdatering av software, og alt var i boks. Min ble oppdatert ved å bruke en minnebrikke med programmet og sette inn brikken der hvor kartbrikken er, og laste inn programmet derfra inn i plotteren Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
Akoya Svart 21.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2010 CRC Elekronikk brukte jeg. Kartplotter og vhf i orden. Takk alle svar. Sitér dette innlegget Maxi 95 Bavaria 36\3 http://www.facebook.com/reqs.php#/group.ph...5453&ref=mf Link to post
MaSa Svart 7.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2011 arnearmoa skrev On 15.3.2010 at 21.25: Jeg har en Navman 5600 som hadde tendenser til å henge seg opp av og til. Den var fem år gammel sist mai, tror jeg. Etter å ha sendt den til Seatronic for oppdatering av SW, ble dette problemet så godt som borte. Det har nok ingenting med saken over å gjøre, men jeg nevner det uansett, som et tips. Det er samme kartplotter, bare med litt større skjerm.I tillegg fikk jeg support fra Seatronic som loset meg fram til en setting som gjorde at jeg kunne zoome mye lenger inn enn før. (Den er det mulig normale folk klarer å finne selv da, men.....) Hvordan får du zoomet lenger inn?kan du dele med meg :)? Jeg har en makan,og idag testet jeg den fra Bamble og ned til Kragerø. Og når jeg har kommet meg over rognsfjorden så får jeg ikke zoomet noe særlig,eller når jeg zoomer så blir det bare hvite rutet og jeg må helt ut på ca 2,5 km zoom for og få opp kartet. Har du/dere noe svar på det da? Sitér dette innlegget Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
arnearmoa Svart 8.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2011 Offfffff..... Jeg leste hele tråden før jeg kom ned til spørsmålet. Når jeg passerte mitt eget innlegg så lurte jeg på hvorfor jeg ikke hadde skrevet detaljene mens jeg visste dem. Nå sliter jeg selvsagt med å huske dem. Jeg skal prøve å gruble litt når jeg kommer hjem imorra, men inntil videre må jeg melde pass. En telefon til Seatronic helper sikkert. Det er en fare for at jeg må ha en fungerende enhet for å finne tilbake, og det er for seint nå. Jeg har tatt den ut av båten og erstattet den med en Northstar CP300i. Blir kronglete å få på strøm igjen. Ellerst Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.