Jump to content

Kartplotter Navman tracker 5500 mister gps signaler

Akoya

Recommended Posts

Jeg har en Navman 5600 som hadde tendenser til å henge seg opp av og til. Den var fem år gammel sist mai, tror jeg. Etter å ha sendt den til Seatronic for oppdatering av SW, ble dette problemet så godt som borte. Det har nok ingenting med saken over å gjøre, men jeg nevner det uansett, som et tips. Det er samme kartplotter, bare med litt større skjerm.

I tillegg fikk jeg support fra Seatronic som loset meg fram til en setting som gjorde at jeg kunne zoome mye lenger inn enn før. (Den er det mulig normale folk klarer å finne selv da, men.....)

Kan være en idè å oppdatere softwaren, for det gjorde jeg på min plotter også. Problemet var at den låste seg pga ekkoloddet. Oppdatering av software, og alt var i boks. Min ble oppdatert ved å bruke en minnebrikke med programmet og sette inn brikken der hvor kartbrikken er, og laste inn programmet derfra inn i plotteren :smiley:

Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter

• 1 år senere...

Jeg har en Navman 5600 som hadde tendenser til å henge seg opp av og til. Den var fem år gammel sist mai, tror jeg. Etter å ha sendt den til Seatronic for oppdatering av SW, ble dette problemet så godt som borte. Det har nok ingenting med saken over å gjøre, men jeg nevner det uansett, som et tips. Det er samme kartplotter, bare med litt større skjerm.I tillegg fikk jeg support fra Seatronic som loset meg fram til en setting som gjorde at jeg kunne zoome mye lenger inn enn før. (Den er det mulig normale folk klarer å finne selv da, men.....)

Hvordan får du zoomet lenger inn?kan du dele med meg :)?

Jeg har en makan,og idag testet jeg den fra Bamble og ned til Kragerø.

Og når jeg har kommet meg over rognsfjorden så får jeg ikke zoomet noe særlig,eller når jeg zoomer så blir det bare hvite rutet og jeg må helt ut på ca 2,5 km zoom for og få opp kartet.

Har du/dere noe svar på det da?

Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :)

Offfffff..... Jeg leste hele tråden før jeg kom ned til spørsmålet. Når jeg passerte mitt eget innlegg så lurte jeg på hvorfor jeg ikke hadde skrevet detaljene mens jeg visste dem. Nå sliter jeg selvsagt med å huske dem.

Jeg skal prøve å gruble litt når jeg kommer hjem imorra, men inntil videre må jeg melde pass. En telefon til Seatronic helper sikkert.

Det er en fare for at jeg må ha en fungerende enhet for å finne tilbake, og det er for seint nå. Jeg har tatt den ut av båten og erstattet den med en Northstar CP300i. Blir kronglete å få på strøm igjen.

Ellerst

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...