Astor Svart 1.August.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.August.2010 Skal jeg tippe så blir dette et fint sted for bobilturister. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
FredrikW Svart 10.August.2011 Link til dette innlegget Svart 10.August.2011 Vi fikk ikke dratt noe særlig på tur før båten ble solgt i år. Hadde planer om en natt eller to i den nye gjestehavna, men fikk ikke tid. Hvordan har det vært der i år? Er det stappfullt i helger og ferie, med festing og bråk, eller er det OK? Har landanlegget blitt ferdigstilt, og er det strøm og vann lett tilgjengelig? Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 10.August.2011 Link til dette innlegget Svart 10.August.2011 Gjestehavna skal ha offisiell åpning 15 august. Da skal anlegget være ferdig. Det er strøm og vann på alle bryggene. Restauranten blir vel ikke åpnet før til våren (sier ryktene). Det er endel bølger ved utgående store skip, da den ytterste brygga ikke er bølgedemper. Ellers blir det en super gjestehavn, med gangavstand til flere restauranter. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
litt peiling Svart 10.August.2011 Link til dette innlegget Svart 10.August.2011 Bryggene er ferdige. Landannlegget er ikke riktig ferdig. Skal stå ferdig i slutten av August d.å. ble vi fortalt av vakta som krevde havneavgifta. Noe bølger bryter gjennom selv med molo og betongbrygge. Utrolig kjedelig plass, så langt. Men, håper på bedring når annlegget er ferdig. Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 10.August.2011 Link til dette innlegget Svart 10.August.2011 (redigert) Å tro at Drøbak kommune blir særlig rikere ved at flere legger igjen penger hos den lokale Rema-kjøpmann er en "god" tanke, men så enkelt er det nok ikke. Men ved at det bygges ut gjestehavner og at noen til og med blir gratis å ligge i kan det hende man stimulerer flere nordmenn til å legge ferien til sjøen med egen båt i stedet for å bygge seg feriesteder i utlandet og legge igjen pengene sine der. Utenlandsferier genererer i hvert fall ingen inntekter til Norske kommuner Redigert 10.August.2011 av VannTro (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Tom Rør Svart 10.August.2011 Link til dette innlegget Svart 10.August.2011 Hvis servicehuset blir bra, og de ikke priser seg ut i forhold til havneavgift, så blir det bra der. Har ligget der en del, og det kan være leit å gå inn i skikkelig vind (gjorde det i fjor høst, og da måtte jeg tenke fort), og det sjøer en del. Likte meg godt der, da det er allt i gangavstand, så som restauranter, butikker, og ikke minst polutsalg. Sitér dette innlegget Link to post
FredrikW Svart 10.August.2011 Link til dette innlegget Svart 10.August.2011 Okey, så det er altså ikke helt ferdig ennå. Var innom der i fjor høst, og da tenkte jeg også at det vil bli et bra sted, med tanke på nærhet til alt man trenger av butikker, restauranter, polutsalg osv. Blir spennende å se hvordan landanlegget blir! Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 10.August.2011 Link til dette innlegget Svart 10.August.2011 Var innom sist Torsdag, og de jobber for harde livet der. Ser ut som det blir et fint bygg. Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 9.November.2012 Link til dette innlegget Svart 9.November.2012 Til uken har vi tenkt å gå med Saowanee fra Hankøsundet til boblehavn i Oslo. Vi vil ta det som en hyggelig høsttur og planlegger overnatting under veis. Drøbak kunne være et godt alternativ omtrent på halvveien. Vi har aldri vært innom der med båten før (har passert mange ganger) og fruen og jeg vil gjerne ha en tur i land, se på byen og spise ute. Forige gang ver det med stopp i Son. Denne gangen er det Drøbak sin tur. Jeg ser av kartet at det er to småbåthavner sentralt i Drøbak. Er det den sydligste jeg bør velge? Vi kommer i tilfelle sannsynligvis like før mørkets frembrudd og vil gjerne slippe å rote rundt i mørket, så jeg tar gjerne mot tips om veien inn. Regner med at vi kan få landstrøm (?) og er ellers selvforsynte. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Elektro Svart 9.November.2012 Link til dette innlegget Svart 9.November.2012 Jeg ville valgt den nye gjestehavnen som ligger syd. Innseiling fra nord i en liten "S" for å komme inn. Landstrøm og havneleie betales til automat. God mat og hyggelig betjening i restauranten - hvis den er åpen på denne tiden av året. Uansett er det nok av andre tilbud i Drøbak. Alternativt vil jeg også tro at det er ledige plasser på denne tiden av året i den gamle gjestehavnen "down town" Drøbak. Innseiling ved steinmoloen. Sitér dette innlegget Link to post
Figaro Svart 9.November.2012 Link til dette innlegget Svart 9.November.2012 Vær oppmerksom på at den nye gjestehavna i syd kan være litt urolig hvis det er mye vind/bølger, også pga. skipstrafikken. Havna i "down town" er mer beskyttet, og her ligger du midt i "smørøyet" mht. spisesteder og vandreturer "på byen" Sitér dette innlegget Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod. Link to post
NilsPils Svart 9.November.2012 Link til dette innlegget Svart 9.November.2012 Takk for tips så langt. Må nok gjøre meg kjent i Drøbak, ja. Og så et spørsmål litt på siden: Har hørt at det går stor sei i strømmen ved Drøbak. Kunne tenke meg å dorge litt på vei videre nordover. Noen tips om sted/tid, strømretning ....?? Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
NilsPils Svart 16.November.2012 Link til dette innlegget Svart 16.November.2012 (redigert) Vi hadde en kjempefin tur med mellomlanding i Drøbak fra onsdag til Torsdag. Den nye gjestemarinaen var tom og så kjedelig ut, så det ble den gamle. Den var til gjengjeld veldig sjarmerende og fremdeles full av liv. Andre havner på vår vei så heller forlatte ut så sent på høsten. Jeg skjønner godt at Odd Børretzen hørte hjemme her og jeg ble litt misunnelig. Saowanee sees midt på bildet. Det ble ikke noe fisking, men vi hilste på Julenissen og shoppet rundt. Det lille Håndverksbakeriet hadde kjempegodt brød. Bare det er grunn nok til å dra innom Drøbak igjen. Redigert 16.November.2012 av NilsPils (see edit history) Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
sap_2000 Svart 16.November.2012 Link til dette innlegget Svart 16.November.2012 Flott bilde og båt Nils P :) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Free Lillehammer Svart 16.November.2012 Link til dette innlegget Svart 16.November.2012 Velger man først å ha landlligge i gjestehavn/marina, ønsker man normalt litt liv og røre. Den nye i Drøbak er sikkert bra, men ligger litt avsides på denne tiden av året. Sitér dette innlegget Link to post
mhemil Svart 16.November.2012 Link til dette innlegget Svart 16.November.2012 Den nye er ikke bra. Veldig trang og bølgene fra trafikken utenfor merkes godt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.