Leidulf Startet 15.Mars.2010 Del på Facebook Startet 15.Mars.2010 Har søkt og leita og lest til augo vart sårt, uten å finne god nok informasjon. Problemet består i at nye motorlabber er på veg ned i båten, og da vil eg justere motoren så nøyaktig som mulig i forhold til drevet, men finner ikkje forklaringer med tegning/bilde som gir god nok info. Lurer på om eg egentlig har funnet løysninga, men er ikkje sikker. Er det godt nok å justere motoren etter flensen, som vist med pil på bildet, kl 3, 9 og 12? Leidulf Sitér dette innlegget - Hilsen Leidulf - Tabo22 blogg - Hjemmeside - Jeg er ustoppelig - hvis jeg bare kunne komme i gang.... Link to post
SvartRøyk Svart 15.Mars.2010 Del på Facebook Svart 15.Mars.2010 Ja det er godt nok. Hvis avstanden her ikke variere mer enn ett par mm så er det godt nok. Sitér dette innlegget Link to post
Leidulf Svart 15.Mars.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Mars.2010 Hvis eit par mm slingringsmonn er godt nok, så er det berre å slenge motoren fra seg og bolte fast, trudde dette måtte vere nøyaktig eg? Sitér dette innlegget - Hilsen Leidulf - Tabo22 blogg - Hjemmeside - Jeg er ustoppelig - hvis jeg bare kunne komme i gang.... Link to post
SF Svart 15.Mars.2010 Del på Facebook Svart 15.Mars.2010 På Mercruiser er det viktig å rette opp motoren 100% men med VP sitt design er dette ikke så viktig. Det er nok derfor du ikke finner en god beskrivelse. Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Leidulf Svart 15.Mars.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Mars.2010 Enda en grunn til å velge VP, då blir det montering i morgå, Tusen Takk for hjelpen. Sitér dette innlegget - Hilsen Leidulf - Tabo22 blogg - Hjemmeside - Jeg er ustoppelig - hvis jeg bare kunne komme i gang.... Link to post
egon Svart 28.Mars.2010 Del på Facebook Svart 28.Mars.2010 Det er tre "knaster" på svinghjulshuset, plassert kl 9, 12 og 3. Du ser den ene på bildet, (er vel 12 knasten.) Når skruene bak på ringen på skjoldet er dratt til med foreskrevet moment kan du bruke et bor som tolk mellom knastene og kanten på skjoldet. Prinsippet blir likt som å måle mellom pilene på bildet. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.