Jump to content

Nimbus 350 coupe-Noen med erfaringer?

Arve

Recommended Posts

Vi så på denne båten for noen år siden før vi kjøpte Windy 37. Husker ikke helt om jeg har prøvekjørt den eller ikke. Vi syntes båten ble for dyr i forhold til hva vi får. Den gang vi så på den var det også usikkert hva slags motorer som ble levert fordi KAMD44 var på vei ut og D4 passet ikke.

At en flybridge er skjemmende er jeg ikke enig med deg i :smiley:

Jeg synes 350 er en hygglig båt. Ikke størst båt for pengene - men absolutt en traust og god båt. Drivstofføkonomisk trenger den to store motorer med ganske høyt forbruk for å ha en OK marsfart. Mener å huske toppfart var på rundt 30knop med 2x260 hester. Marsj rundt 23-25. Mener at skroget finnes i både planende og havlplanende utgave. Jeg hadde nok i dag valgt den halvplanende utgaven.

Takk for synspunkter Bitteliten. :seeya: Jo ser at spesiellt Nimbus er priset høyt i forhold til hva du får av båt. Men er begeistret for finish og kvalitet (tilsynelatende) Det er evnt. halvplaner som er mitt ønske. Er nok ikke den mest driftsøkonomiske nei. Trenger å ta en i øyesyn. Er bl.a usikker på ståhøyden i disse hardtop båtene men er som du kanskje skjønner ellers glad i ht båter.

Nei da....flybrigde er ikke generellt skjemmende, men personlig blir det ofte en mismatch for meg med flybrigde på båter fra 35 fot og nedover. Dette er bare min sære oppfatning og smak. :giggle:

Har sett på flere modeller og som rimeligste alternativ har jeg Saga 32.

Jeg deler ditt synspunkt på mindre FB modeller. Det er ikke mange som er pene - men noen finnes. Bla er Riviera 925 er en båt som jeg liker godt.

in opplevelse av båten er nok at den er anelsen liten til konseptet med relativt romslig akterdekk og bakvegg, men den fungerer bra. Jeg tok en kikk på bildene på finn for å huske bedre, og om jeg husker rett var et par av ankepunktene våre dårlig komfort i passasjersetet på bb side (man har liksom ikke noe sted å gjøre av beina sine) også mangler det skikkelig dusj -hvilket jeg synes en god turbåt bør ha. (dog skal det sies at den Windyen vi kjøpte i stedet heller ikke har dusj, hvilket var en av grunnene til at den også ble byttet ut :smiley:)

Jeg er nok også en litt sær fyr, for jeg sliter litt med lukten i Nimbus båtene. Det er en eller annen kjemisk lukt i de som jeg ikke helt blir fortrolig med.

her er en link der du har ganske mye info om båten

http://begagnat.nimbus.se/modelPageCoupe.aspx?pageid=307#

Redigert av Bitteliten (see edit history)

Hmmm. Interesant det der med lukten.... Skal huske på det. Noe av gleden er jo å bruke litt tid på vurderinger av ulike modeller. Og ja....skikkelig dusj står høyt på ønskelisten.

Alt handler jo til slutt om kompromisser. Både sambo og jeg liker litt størrelse på uteplass og port ut til badeplattform. Det får jo raskt konsekvenser for plass inne.

Jeg er nok også en litt sær fyr, for jeg sliter litt med lukten i Nimbus båtene.

Det er en eller annen kjemisk lukt i de som jeg ikke helt blir fortrolig med.

:eek: .... den må du spesifisere litt nærmere, Bitteliten.

Det har jo blitt noen døgn etterhvert i Commander`en,

og den eneste lukta som når fram til meg er når jeg har glemt å korke konjakkflaska i salongen.

Men det skjer jo til gjengjeld både støtt og stadig :lol:

Redigert av Tilde (see edit history)
Mmmmmm..... Ikke send med inn i fristelse osv. :sweat:

Beklager, Arve, det var ikke meningen å avspore.

Jeg kjente meg bare ikke igjen i den odøre problemstillingen som Bitteliten beskrev over.

Tror ikke du skal være bekymret over at du får noen spesialiserte Nimbus-dufter på kjøpet.

Men nå kan det jo hende at Bitteliten tross alt er utstyrt med et mer utviklet sanseapparat enn meg.

Min erfaring er at man som oftest må ta litt skyld selv i slike ting,

enten det er snakk om gjenglemte flasker ... eller mer personlige varianter :giggle: . :saint:

Eller hur, Bitteliten ?

Flotte båter og de to på Finn.no er slik jeg ser det greit priset og bør kunne være gode kjøp. Det eneste jeg ikke liker er kassen på badeplattformen som gjør bruksflaten litt for liten.

Jeg kikket på denne typen båt (brukt) for to år siden og bruktprisene ser ut til å ha falt ganske kraftig siden den gang. Ny Nimbus (eller Windy eller Nord West for den saks skyld) blir i mine gjerrige øyne for lite båt på pengene - men mine observasjoner og min magefølelse tilsier at bruktkjøp blant de litt dyrere båtmerkene kan være bra nå. Lykke til.

jeg sliter litt med lukten i Nimbus båtene. Det er en eller annen kjemisk lukt i de som jeg ikke helt blir fortrolig med.

Jeg vet ikke hva du sikter til, for jeg har aldri merket det. Og jeg har travet rundt i mange Nimbuser. Men jeg forstår samtidig hva du mener - dette med lukt er en veldig personlig sak. I min barndom hadde min familie flere Mercedeser. Og det var noe med lukten i disse som jeg ikke klarte og som gjorde meg dårlig og bilsyk. I voksen alder tenkte jeg ikke mer over det, heller ikke da jeg selv ble den lykkelige eier av noen Mercedeser. Ikke før min yngste datter ble gammel nok til å fortelle at hun ikke likte Mercedesen, for det luktet så vondt i den..... Ny modell hjalp ikke, stoff eller skinninteriør heller ikke. Mercedesene luktet bare vondt, iflg henne. Da en Volvo kom til erstatning var klagingen borte. Forstå det den som kan, men noe er det her....

Hilsen KOB, Nimbus Nova 35

Jeg deler ditt synspunkt på mindre FB modeller. Det er ikke mange som er pene - men noen finnes. Bla er Riviera 925 er en båt som jeg liker godt.

Jeg ville vel sett nærmere på Riviera 925 i hardtop versjon. Synes det er en av de fineste

båtene i denne størrelsen med hardtop. Er den nyere enn 2002 får du den med stor badeplattform. Er den nyere enn 2006/07 får du også glassdør foran dusjnisjen, men selv en eldre modell har det samme store baderommet (men da er det forheng rundt dusjen). Ståhøyde i salongen er vel mellom 1,9/2.0 meter og det er en "enorm"skyveluke i hardtopen. Er vel, så vidt jeg kan vurdere, en rimelig båt når man tar hensyn til at det faktisk er en båt med gjennomført god kvalitet. Med halvplanerversjonen og 290 hk Yanmar har den en marsjfart på ca. 22 knop og en toppfart på 26/27 knop og farten blir ikke vesentlig redusert med ferielast.

Problemet er vel at det ikke er mange av dem til salgs som bruktbåter (men det er det vel ikke av Nimbusen heller).

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...