alfb Startet 16.Mars.2010 Link til dette innlegget Startet 16.Mars.2010 Jeg har ila vinteren byttet glødeplugg og pumpe på min Wallas 3000DX, så nå tenner den og varmer som bare det. Problemet er bare at etter oppstart røyker det noe helt jæ.... ut av eksosen. Dette avtar litt etter litt for så å være helt borte etter 3-4 min. Mener å ha lest her inne at løsningen her er å kjøre den på ren parafin et par timer(?) for å "brenne den ren". Høres dette fornuftig ut - eller er jeg på bærtur Sitér dette innlegget Link to post
alfb Svart 17.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2010 Ingen som hadde innspill her så jeg tok en sjefsavgjørelse Brant i 2-3 timer i dag på ren parafin så nå har jeg bestemt meg for at den er gull ren innvendig Fiks ferdig - god som gull Sitér dette innlegget Link to post
Jarege Svart 18.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2010 Jeg har samme problemet med en eberspacher. er det så enkelt som å kjøre den et par timer på parafin? Sitér dette innlegget Link to post
Hebbe Svart 18.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2010 Brant i 2-3 timer i dag på ren parafin så nå har jeg bestemt meg for at den er gull ren innvendig Flott at det ble bra. Har du testet den med diesel etter at du brant den ren med rensa parafin, og om du har det var røyken borte ? Sitér dette innlegget Båten har sin faste plass i hagen....... Link to post
alfb Svart 18.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2010 Har du testet den med diesel etter at du brant den ren med rensa parafin, og om du har det var røyken borte ? Ja, kjørte den på diesel umidelbart etterpå, da gikk den fint uten røyk. Det er alikevel etter at den har stått en stund og blitt kald at det blir spennende å se om "kaldstart" røyken er borte.. Sitér dette innlegget Link to post
Wallas Service Svart 10.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2010 Jeg har ila vinteren byttet glødeplugg og pumpe på min Wallas 3000DX, så nå tenner den og varmer som bare det. Problemet er bare at etter oppstart røyker det noe helt jæ.... ut av eksosen. Dette avtar litt etter litt for så å være helt borte etter 3-4 min. Mener å ha lest her inne at løsningen her er å kjøre den på ren parafin et par timer(?) for å "brenne den ren". Høres dette fornuftig ut - eller er jeg på bærtur Alle merker av dieselvarmere vil få et sotbelegg over tid, og det anbefales av alle at det brukes parafin en gang i blant for å "brenne den ren". Wallas anbefaler forbrenning av ca 4-5 ltr parafin (fortrinnsvis fritidsparafin) hver 150/200 driftstimer. Men det er ikke nødvendig om den ikke soter. Alle Wallas dieselapparater brenner forøvrig like så godt på vanlig fyringsolje (vinterkvalitet) som på diesel Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.