runsun Startet 17.Mars.2010 Link til dette innlegget Startet 17.Mars.2010 Jeg har en Draco med AQ145A med 280 drev hvor det har vært lekkasje i gummibelg for drivaksel/knute til drevet. Det var fullt av sjøvann inni belgen da jeg tok opp båten i høst, merket ingen ulyd. Drivaksel/knute leddet har ligget i olje i vinter - Bør jeg skifte det eller tåler det en sesong til eller to. Ship O'hoi Sitér dette innlegget Link to post
Bartesam Svart 17.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2010 Hvis det ikke er noen form for ulyd, slakk eller lugging når du bøyer på det, så ser jeg ikke noen grunn for å skifte det i år. Kan hende at det vil dukke opp etter hvert pga påbegynnende korrosjon i lagerene pga svømmeknappen i belgen Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
SF Svart 17.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2010 (redigert) Faren er at det har kommet saltvann inn i kryssene og at det er korrosjonskade i lagerbanene i kryssene. Dersom det er tilfelle vil/kan krysset slites ut raskt, så normalen er å skifte kryss om det har vært vann i belgen. Du kan selvsagt velge å ikke gjøre dette men da bør du være ekstra oppmerksom på endringer i lydbildet fra drevet å økende vibrasjoner i sving. Slike ting har en tendens til å ryke på værst mulige tidspunkt Redigert 17.Mars.2010 av SF (see edit history) Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.