Erling P Startet 17.Mars.2010 Link til dette innlegget Startet 17.Mars.2010 FL har bestilt 2 nye båter til Danmarklinjen. De skal erstatte den "utslitte" Bergensfjord,som hadde sin første tur 23 Juni 1993. Den var super da den kom,men tiden har tatt den igjen. Håper at de får drais på tingene og at de starter opp Englandsruten snart. Med "Bergensfjord"? Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 17.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2010 Ja dette ser bra ut, men off topic er det jo ikke! Sitér dette innlegget Link to post
Erling P Svart 17.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2010 Kunne ikke holde meg. Sitér dette innlegget Link to post
JGH Svart 17.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2010 Får tru at prisane er bedre med nye båter. Dei gangene me har hørt på priser med bil, så har me kjørt til Kristiandsand og hatt ei overnatting før me tok Colorline. Var billigare det. Fjordline var håplause på pris, iallefall om du har familie og ikkje er pensjonist. Men mest av alt savne me englandsbåten. Sitér dette innlegget BOAT = Bail Out Another Thousand Link to post
Erling P Svart 17.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2010 Ja,prisene var "stive" for familier.Det er sant. Men jeg hadde en fin arbeidsplass der fra 93 til jeg gikk av med pensjon. Englandsbåten kommer sikkert tilbake! Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 17.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2010 Jeg kunne mest av alt tenkt meg Norrøna tilbake, fikk aldri reist med den... Sitér dette innlegget Link to post
Erling P Svart 17.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2010 Var ombord på "Norrøna" da den kom til Hanstholm første turen. En meget god og bra sløbåt.Den var bygget for den ruten den skulle gå i. Sitér dette innlegget Link to post
Erling P Svart 17.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2010 Var ombord på "Norrøna" da den kom til Hanstholm første turen. En meget god og bra sjøbåt.Den var bygget for den ruten den skulle gå i. Sitér dette innlegget Link to post
Higgen Svart 18.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2010 Foreløpig ser det dårlig ut mtp Englandsbåten. I pressemeldingen sies det vel ingenting om det, men etter min kjennskap til rederiet er det foreløpig et bestemt nei til englandsturen, dessverre... Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 18.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2010 Jeg kunne mest av alt tenkt meg Norrøna tilbake, fikk aldri reist med den... Var etter avmønstring. Booket hotell og fly 06,30 neste dag fra Shettland/Aberdeen/Stavanger/Sandefjord. Fant ut at Norrøna seilte fra Lerick til Bergen samme kveld. Etter en god natt søvn ombord vøknet opp ved innseiling til Bergen Var i Bergen når flyet fra Aberdeen skulle lette. Hjemme i SFJ. 3 timer før planlagt. Ikke alltid fly er raskest. Lite folk, men en meget behaglig tur med en service innstilt betjening. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Mariell Svart 18.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2010 Nå var det jo båtene til Fjordline dette handlet om. Håer de lykkes. Color line trenger absolutt mer konkuranse. Kyst link fra Langesund liggger nede med brukket rygg. Men det er rykter om at ett nytt selskap skal starte opp Langesund- Strømstad. Å finne egnet båt er det største problemet. Snakk om å leie inn "Pride of Telemark" som ligger i opplag i Sandefjord i første omgang for å komme i gang før sommeren. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Hansi Svart 18.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2010 Snakk om å leie inn "Pride of Telemark" som ligger i opplag i Sandefjord i første omgang for å komme i gang før sommeren Ja da skal pengene få bein å gå på. Noe mer uøkonomisk fartøy skal en lete lenge etter hvis det skal gå inn på strekningen Langesund - Strømstad. Sitér dette innlegget Link to post
:båt1 Svart 18.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2010 det er vel ikke "priden" som ligger i Sandefjord er ikke gamle "Fantasia" eller som hun nå heter "Konghavn" som lkigger der da??? savner kystlink veldig!!! Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 19.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2010 De ligger på Framnes begge to. Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 19.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2010 Hansi det å ta inn Pride of Telemark er kun en nødløsning. alt for stor og uøkonomisk båt for den ruta. Skjønner ikke helt hvorfor de ikke også legger inn en tur til Fredrikshavn (IKKE Hirtshals). Da med mer vettuge avg. ank. tider enn hva Kystlink hadde Riktig som Mulligan skriver. Både Kongshavn og Pride of Telemark ligger ved Framnes iSandefjord Kongshavn skal nedover til Middelhavet, tror det var Kroatsia. Avgang iløpet av våren. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.