Jump to content

Er det noen som kjenner motor av typen Iveco 8061?

Key Freak

Recommended Posts

Kjøpte Viksund 350 fly i fjor høst med 2 sånne maskiner. Dette skal være meget gode,solide motorer. Jeg har ikke fått prøvd dem så mye enda ettersom jeg tok båten opp etter jeg hadde hentet den.Det er lavturtallsmotorer med 320 hk. Det er Frydenbø Sabb motor i Bergen som er forhandlere og yter service på ettermarkedet.

Samme hvor jeg er , bare jeg er i båten

Ikkje veit ej, men e d ikkje litt liten maskin i den båten? Klarer den å komme opp i plan på marsjturtall? Kansje det berre er eg som har den meningen at en planende båt bør kunne marsje i plan. Alt for mange undermotoriserte båter ute på fjorden etter min mening, inkludert min.

- Hilsen Leidulf - Tabo22 blogg - Hjemmeside - Jeg er ustoppelig - hvis jeg bare kunne komme i gang....

Ikkje veit ej, men e d ikkje litt liten maskin i den båten? Klarer den å komme opp i plan på marsjturtall? Kansje det berre er eg som har den meningen at en planende båt bør kunne marsje i plan. Alt for mange undermotoriserte båter ute på fjorden etter min mening, inkludert min.

- Hilsen Leidulf - Tabo22 blogg - Hjemmeside - Jeg er ustoppelig - hvis jeg bare kunne komme i gang....

Jeg har denne maskinen og er svært fornøyd med den. Kjørte fra kristiansand til Strømstad i fjor sommer og motoren maler som en katt. Har hørt at den blir brukt i mange "kommersielle" fartøyer altså livbåter i Nordsjøen, fiskebåter o.l og det er jo et kvalitetsstempel i seg selv. Moderat med drivstoff bruker den også synes jeg.

Er opptatt av at penger skal sirkulere, og den lokale båtutstyrspusheren hjelper til med sirkulasjonen.

Jeg skjønner hva du mener, og motoren kunne absolutt ikke vært mindre. Jeg ser at Viksund har brukt en Cat 425 hk på denne båten senere, og det passer nok bedre. Eller 2 x Iveco, slik som i Sira sin båt. Men for meg som er vant til min Baltic med marsjfart 19-20 knop så fungerte den helt fint. Det er jo også spørsmål om budsjett... :sad:

Men jeg følte ikke at båten var undermotorisert.

Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...