Cannon Startet 18.Mars.2010 Link til dette innlegget Startet 18.Mars.2010 Hei Jeg har en Fram 690 (plastsnekke) og har tenkt å fjerne en gammel giver til en fartsmåler. Hullet er kanskje 15 mm i diameter, selfølgelig under vannlinjen. Noen som har tips til hvordan dette bør tettes? Kan jeg bruke en plugg/skrue eller må man "støype" igen med glassfiber og epoxy? Det er lett å komme til fra innsiden. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 18.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2010 (redigert) http://www.westsystem.no/uploads/kundefile...-2010-lores.pdf her er en løsning side 33 Redigert 18.Mars.2010 av roger-jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Cannon Svart 18.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2010 roger-jo: Takk for tipset. Mye nyttig i den "blekka" der:) Har ellers tenkt på muligheten for å bruke en standard gjennomføring ("bordgjennomføring") og tette denne innvendig. Da slipper epoxy, sliping og alt det der. Da dukker 2 nye spørsmål opp; 1) Hvordan tetter jeg hullet i en bordgjennomføring (messing)? 2) Hvordan monteres slike gjennomføringer? Skal det brukes pakning eller anre tetningsremedier? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 18.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2010 1: Skru på en ventil eller en "hette" i rett dimensjon og egnet materialkvalitet. 2: Litt Sikaflex eller Tech7 på flensen, og skru til med mutteren. Deretter Permatex og stry på gjengene mot hette/ventil. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.