Camping Classic Startet 18.Mars.2010 Del på Facebook Startet 18.Mars.2010 (redigert) Jeg har kjøpt ny båt i vinter og lurer litt på noen dingser som dukker opp når jeg begynner å se litt nærmere på den. Lurer på hva dette er. Det går ledning fra batteriet til denne boksen. Går videre en ledning ut igjen som jeg ikke vet hvor går. Har denne noen funksjon utover å vise om batteriet er fult eller tomt. Lurer også på denne saken. Det går fire ledninger ut av denne. Rød og svart går til batteriet, mens de to andre går ingen steder. Denne har jeg demontert siden jeg antok at det var laderegulator til et solcelle panel som ikke brukes lenger. Kom på at jeg kanskje burde sjekke om den kan ha noen annen funksjon. Redigert 18.Mars.2010 av Camping Classic (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Smaapala Svart 18.Mars.2010 Del på Facebook Svart 18.Mars.2010 Ladac 1204 er spennigsregulator for dynamo. DVS den er antagelig ikke i funksjon da de to ledninger som ikke er i bruk skulle vært tilkoblet dynamo Smaapala Sitér dette innlegget Link to post
Joerg Becker Svart 18.Mars.2010 Del på Facebook Svart 18.Mars.2010 Hei. Nr. 1 er vel sansynligvis en enkel ladetilstandsovervåkning. Nr. 2 er en dynamoregulator fra Ladac. Bruksanvisningen finner du på dokumentarchiv. Jørg Sitér dette innlegget => Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja". => Leser Du også på Båtplassens MARKED ? => Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv. Link to post
Bøljan Svart 18.Mars.2010 Del på Facebook Svart 18.Mars.2010 Nr 1 Tror jeg er en solpanel regulator Nr 2 Ladac spennings regulator som andre her også nevner. Sitér dette innlegget Link to post
Tilde Svart 18.Mars.2010 Del på Facebook Svart 18.Mars.2010 (redigert) Ladac 1204 er en fullt oppegående laderegulator for dynamoen som normalt gjør en mye bedre jobb enn de originalt monterte spenningspusherne. Joerg viser til linken til brukerveiledningen over, så denne ville jeg nok ha montert inn igjen, men da med alle 4 ledninger påkoblet. Den andre dingsen ser ut til å være moden for en container for spesialavfall. Redigert 18.Mars.2010 av Tilde (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Camping Classic Svart 18.Mars.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Mars.2010 Takk for svar. Da satser jeg på å sette inn igjen ladac'en med alle fire ledninger koplet til. Sitér dette innlegget Link to post
Okkaby Svart 21.Oktober.2018 Del på Facebook Svart 21.Oktober.2018 Tar opp denne igjen. Lå plutselig en sådan 1204 sak i båten min også. Denne er koblet på dynamo, men ikke sikker på hvordan den var koblet mot batteri lengre, da det var en del av lednings kaoset jeg måtte hive ut. Så lure nu på om denne må kobles til begge batteri banker, eller det holder å kun kjøre den inn på forbruks banken. Før var alt kjørt via en 1-2-1/2 hovedbryter. Men nå blir det splittet å kjørt via egne hovedbryter med skillerele som styre. Når denne ble montert, ble da den originale laderegulator på dynamo koblet fra, eller er den ennå koblet opp i tillegg? Sitér dette innlegget http://www.fuel-flow.no Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra www.fuel-flow.no Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.