Jump to content

Hvordan koble 2 stk.regulatorer til en batteribank ?

nimba

Recommended Posts

God morgen Ole Petter.

Lang innlegg?

Slik fantes lengre allerede.

Men må jo skrive lit mer før jeg legger meg slik at du ikke kjeder deg så lenge.

Natten er jo lang og jeg kan ikke bidra med mer ellers slik at ingen kjeder seg.

Bortsett av det er det etter mitt syn egentlig bedre hvis man yttrer seg fullstendig,

og det ta plass.

....du er forresten heldig at jeg var trøtt allerede. :smiley:

Men nå bare kort.

Jeg er siste mannen som sier at man ikke skal sammenlikne.

A) ...skal man kikke på forskjellig produkter og B) kikke på den man virkelig trenger.

C) ... er det selvfølgelig litt vanskelig for noen hvis det bare finnes utvalg mellom to.

Men jeg uttaler jo ikke noe annet, selv om jeg påstår at en PDAR passer for de fleste.

Og det er jo verken min eller noe feil i det hele tatt?

Det som du tilbyr passer også for de fleste, hvis ikke også for alle som du påstår.

Sier ikke du det?

Så hva blir da problemet?

Optimalt sett skulle du forhandle alle regulatorer som finnes, jeg ville være din størrste venn.

Men per i dag kan folk jo sjekke selv, kan kjøpe overallt, og kan kjøpe det de vill.

Om jeg eller du forteller noe om det her spiller vel ikke noe rolle, unntatt at folk blir sensibilisert til 2 produktgrupper.

Ikke noe problem for min del, fordi de fleste har vel også kataloger av andre liggende på hjem

og de som har internett (også BP-lesere) kan Google eller bruke andre søkemotorer.

Problem?

Nei, i hvert fall ikke for meg.

Og jeg kan heller ikke mer enn å si: "Ja, det finnes andre problemstillinger. Vær så god, dobbeltsjekk dette ordentlig før du monterer noe."

Jeg gjør ikke noe annet enn det heller, og jeg selger ikke en gang noe til noen som åpenbart har andre problemer.

Og argumentet "Europa"?

Du husker vel hvor jeg kommer fra og hva jeg har gjort før jeg komm til Norge?

Jeg gjør ikke annet nå, bare at jeg er i Norge, og det gjør saken vel ikke verre? :smiley:

Og, please, ikke skriv sånt som at Sterling ikke er tilhengere av Gel og AGM.

Det er gamle uttalelser som også jeg måtte og har redigert flere steder.

Gel er møkk for min del, men bare siden den ikke takler temperatur og at feil ikke kan reverseres.

Men hva skal være så vanskelig med AGM?

Stortsett ikke noe i det hele tatt, så sant folk som er avhengig av rask lading/mellomlading ikke kjøper solcelle-AGM / batterier eller kapasiteter som krever strømreduksjon.

Dette problem er løst med en gang så sant noen leser bruksanvisninger eller kjøper batteriene der man -kan- både stille spørsmål og forvente korrekt svar.

Det var alt, og det er vi enige i.

Så, begynn kanskje som foreslått før.

Ha en fantastisk helg alle sammen. :fishing:

:smiley:

Jørg

=>  Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja".

=> Leser Du også på Båtplassens MARKED ?
=> Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv.

Uten evne og tid til å lese alt i denne tråden, er det ihvertfall et par ting som Sterling og Jörg gjør riktig:

- Positive holdninger og godt humør.

- God kundeservice, også ved reklamasjon.

- Enkel produktportefølje.

- Enkle produkter, som man ikke trenger spesialkompetanse for å montere/konfigurere.

- Alltid tilgjengelig for hjelp/tips, samt den unike evnen til å stole på kundene.

- Enkle produktdatablader/brosjyrer - med fremstillinger som de fleste kan forstå.

- Relativt gode (men kunne vært bedre) hjemmesider.

Summa summarum: Ting som folk enkelt kan forholde seg til. :wink:

Redigert av shaukaas (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...