Jump to content

Dieselfylling Bergen - Tjøme

Ben-GT

Recommended Posts

Det billigste stedet jeg fylte på den turen var i Skudeneshavn. Hvis du gidder å gå innom der, da.

Dette pumpeanlegget er eiet/driftet av Fryseriet og er ikke bundet opp til noe oljeselskap. De kjøper et vogntog i slengen og kjøper der de får det biligst. Så legger de på noen ører til å drifte anlegget. Det er et must for dem å ha diesel fylling for å sørve sjark flåten som leverer til dem. Jeg fyller alltid der og det er veldig skjelden jeg ser noen billigere.

Ang å "gidde å gå innom der" forstod jeg ikke helt, det er da vel så kjapt å bunkre her som f.eks kopervik eller kvitsøy :confused:

Ang å "gidde å gå innom der" forstod jeg ikke helt, det er da vel så kjapt å bunkre her som f.eks kopervik eller kvitsøy :confused:

Det har du sikkert rett i. Men grunnen til at vi bunkret der var at vi bråbestemte oss for å ligge en natt i gjestehavna der. Ellers hadde vi ikke gått inn dit i det hele tatt. Jeg er ikke lokalkjent i farvannet.

Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening

Enig med Scand Atlantic her.

Kopervik (nord) ofte billigst diesel her.

(Egersund som alternativ)

Flekkerøya, det er diesel i både indre og ytre led.

(Arendal og Risør har også bra steder)

Det finnes en grunn til ikke å kjøre innom Skudesnes på en slik tur: Ved litt vær fra vest er det ofte mye sjø når en kommer ut i Skudesnesfjorden dersom en følger Karmsundet sydover. Mye bedre å gå på innsiden av Vestre Bokn og komme over Boknafjorden litt lenger inne.

Er også enig at en bør kjøre forbi Grimstad. Dyrt og sur betjening er min erfaring her.

sailorBoy

Er også enig at en bør kjøre forbi Grimstad. Dyrt og sur betjening er min erfaring her.

I Grimstad kan det være lurt å snakke med "Bibben". Vet ikke om han leverer fra bil nå så tidlig på våren, men om sommeren gjør han det ihvertfall.

http://www.bibben.no/

Vifa - Bruce Roberts 35

Tidligere: EOS - Tidligere Vifa/Fryd - en fungerende Maxi 77
Mitt andre prosjekt: Den grønne bie - En ikke helt standard Land Rover Discovery

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...