Gluggen Startet 19.Mars.2010 Link til dette innlegget Startet 19.Mars.2010 Hei!Ser at det har kommet vann/kondens i båten min i vinter, og dette har ført til at alle innvendige treflater laget av kryssfiner har sprukket.Måtte blandt annetet fjernet "veggene" som deler køyene i piggen og resten av kabinen. Naturlig nok virker cabinen mye større, men jeg kan også se noen praktiske fordeler ved å ikke sette opp veggene igjen.Veggene var festet i noen spor i innerskroget, samt skrudd fast til innerskroget.Noen som har noen formening om fjerning av disse veggene kan gi endringer i båtens egenskaper. De er jo tross alt bare festet i innerskroget, og burde ikke gi noen strukturelle endringer.Men som en ikkefagmann, er det jo greit å forhøre seg hos andre med kanskje litt mer erfaringer.Slik ser båten ut'Leisure 20 Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 19.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2010 (redigert) Ser ut til at du har fjernet hovedskottet. Dette er en viktig del av kraftoverføringen i båten. Hovedskottet kan ikke fjernes. Du vil ødelegge båten dersom du prøver å seile den. Ramma rundt åpningen inn til forpiggen utgjør mastestøtta. Masta vil komme ned gjennom taket dersom riggen belastes. Redigert 19.Mars.2010 av Mulligan (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ulysses Svart 19.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2010 Mulligan er inne på noe vesentlig. Du må erstatte hovedskottet på et vis før du kan seile. Og så ville jeg sjekket hva som forårsaket vannintrengningen, så ikke problemet oppstår igjen. Jeg hadde en Leisure 20 for mange år siden. Hvilken farge er det på den du har (skrog + stripe)? Hadde vært morsomt å visst hva som har skjedd med den jeg hadde. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.