Jump to content

Endre/fjerne orginalinteriøret i Leisure 20 seilbåt

Gluggen

Recommended Posts

Hei!Ser at det har kommet vann/kondens i båten min i vinter, og dette har ført til at alle innvendige treflater laget av kryssfiner har sprukket.Måtte blandt annetet  fjernet "veggene" som deler køyene i piggen og resten av kabinen. Naturlig nok virker cabinen mye større, men jeg kan også se noen praktiske fordeler ved å ikke sette opp veggene igjen.Veggene var festet i noen spor i innerskroget, samt skrudd fast til innerskroget.Noen som har noen formening om  fjerning av disse veggene kan gi endringer i båtens egenskaper. De er jo tross alt bare festet i innerskroget, og burde ikke gi noen strukturelle endringer.Men som en ikkefagmann, er det jo greit å forhøre seg hos andre med kanskje litt mer erfaringer.Slik ser båten ut'Leisure 20

Mulligan er inne på noe vesentlig.

Du må erstatte hovedskottet på et vis før du kan seile. Og så ville jeg sjekket hva som forårsaket vannintrengningen, så ikke problemet oppstår igjen.

Jeg hadde en Leisure 20 for mange år siden. Hvilken farge er det på den du har (skrog + stripe)? Hadde vært morsomt å visst hva som har skjedd med den jeg hadde.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...