Cato Svart 1.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 1.Desember.2013 Staget er montert med motoren i bunnen - ned. Selve aktuatoren er festet til "skroget" med slangeklemmer og sika i motorenden og et stykke oppover. Andre enden gjennom kassa og festet til vindu. Sitér dette innlegget Link to post
Chiefengineer Svart 1.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 1.Desember.2013 ...festet til "skroget" med slangeklemmer og sika i motorenden og et stykke oppover. Det høres ikke mye fagmessig ut disse montasjene Skorgenes har utført. Sitér dette innlegget Link to post
Kjellka Svart 1.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 1.Desember.2013 Men er det noen som vet om jeg kan demontere motor fra staget og skifte bare den evt ?? Eller om alt må skiftes, stag og motor?? Sitér dette innlegget Link to post
Havbein Svart 1.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 1.Desember.2013 Prøv Askøybåtsenter (Forhandler Skorgenes og Viksund). Her utfører de service & reparasjoner og burde kunne gi et svar. Sitér dette innlegget Link to post
Kjetil1 Svart 3.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 3.Desember.2013 Det høres ikke mye fagmessig ut disse montasjene Skorgenes har utført. Jeg har ligget oppned inn i veggen på en av disse 330 og prøvd å trekke ut den rustede glidepakningen og kan bare si meg enig i at det ikke er den mest geniale patenten nei... Først lime fast en pakning som ruster innvendig, så montere en heisemekanisme halvveis inni og halvveis utenfor vinduskassa. Tror nok den letteste løsningen, som kanskje også er den mest holdbare er som petti planlegger, å lage en skyvevindusløsning hvor glasset skyves horisontalt frem og tilbake... Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
Kjellka Svart 10.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 10.Desember.2013 De fleste er vel opptatt med julebaksten om dagene, så det er vel ikke så lett å få god råd om problemet, "skifting av vindusheis" Om noen har hvert i gjennom dette, og har noen gode råd, er jeg takknemlig for alle tips PS! petti, jeg har sendt deg en IM. Sitér dette innlegget Link to post
Halling Svart 10.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 10.Desember.2013 Hei Har satt inn ny vindusheis på min. Fikk det på garantien etter å ha pressa og trua dem i over et år. De nye heisene plasseres lenger bak for at de ikke skal være så utsatt for vann. Servisemannen til Skorgenes kom fra Litauen og utførte arbeidet, det tok ca. 2,5 timer som jeg husker. De tok ned taket i stikklugaren og løsnet dasjbordet, så tok de vekk polstringen på seteryggen til førerstolen. da mener jeg at det bare var et par skruer samt at de måtte skjære opp silikonfugene på sidepanelet. Jeg har tlfnr. til han som gjorde jobben på min, han var meget dyktig og så ut til å kjenne båten meget godt. Sitér dette innlegget Link to post
Kjellka Svart 11.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Desember.2013 Takk skal du ha, flere nyttige opplysninger her. Ser du har en 375, jeg har en 330, så sansynlig at det er noen forskjeller i konstruksjon her. Men mottar gjerne tlf.nr. til vedkommende, om ikke annet så for å kunne ringe han for gode råd :) Sitér dette innlegget Link to post
Halling Svart 11.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Desember.2013 Hei Telefonnummer til Skorgenes sin servisemann i Litauen er eller var i hvert fall 90409706. Når han var hos meg så forsto jeg det sånn at han reiste etter kysten for å reparere for Skorgenes, men jeg vet ikke hvor ofte han er i Norge. Lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
Kjellka Svart 11.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Desember.2013 Tusen takk for hjelpen Sitér dette innlegget Link to post
Halling Svart 12.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 12.Desember.2013 Bare koselig, håper du får det i orden. Sitér dette innlegget Link to post
Kjellka Svart 3.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2014 Da har jeg skiftet motor på sidevinduet mitt. Ikke noen lett oppgave, men tror dette ble bra Etter en prat med Skorgenes om hva de hadde å tilby, ble konklusjonen, det er best å finne sin egen løsning. Søkte på ebye og fant flere aktuatorer som passet. Bestilte fra USA, L.A og hadde den i hos meg etter 11 dager. Kostnad 1351,- n.kr . Forespeilet hos Skorgenes 18.000,- for tilsvarende den jeg hadde . Jeg legger ved et bilde av montert aktuator. Gjenstår å fuge på plass, og tette vinduskassen. Men venter litt med det, vil teste den ut litt mer før jeg tetter vinduskassen helt. Om noen lurer på noe, så ta gjerne kontakt. https://baatplassen.no/bildearkiv/12/12462/aktuator.jpg Sitér dette innlegget Link to post
Kjellka Svart 3.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2014 Da har jeg skiftet motor på sidevinduet mitt. Ikke noen lett oppgave, men tror dette ble bra Etter en prat med Skorgenes om hva de hadde å tilby, ble konklusjonen, det er best å finne sin egen løsning. Søkte på ebye og fant flere aktuatorer som passet. Bestilte fra USA, L.A og hadde den i hos meg etter 11 dager. Kostnad 1351,- n.kr . Forespeilet hos Skorgenes 18.000,- for tilsvarende den jeg hadde . Jeg legger ved et bilde av montert aktuator. Gjenstår å fuge på plass, og tette vinduskassen. Men venter litt med det, vil teste den ut litt mer før jeg tetter vinduskassen helt. Om noen lurer på noe, så ta gjerne kontakt. Sitér dette innlegget Link to post
Maxinge Svart 29.Februar.2024 Link til dette innlegget Svart 29.Februar.2024 Kjetil1 skrev On 3.12.2013 at 7.41: Jeg har ligget oppned inn i veggen på en av disse 330 og prøvd å trekke ut den rustede glidepakningen og kan bare si meg enig i at det ikke er den mest geniale patenten nei... Først lime fast en pakning som ruster innvendig, så montere en heisemekanisme halvveis inni og halvveis utenfor vinduskassa. Tror nok den letteste løsningen, som kanskje også er den mest holdbare er som petti planlegger, å lage en skyvevindusløsning hvor glasset skyves horisontalt frem og tilbake... Hei Kjetil1 Hvor fikk du tak i nye pakninger? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.