Jump to content

Noen som har skiftet vindusheis på en Skorgenes 375?

Baso

Recommended Posts

Det høres ikke mye fagmessig ut disse montasjene Skorgenes har utført.

Jeg har ligget oppned inn i veggen på en av disse 330 og prøvd å trekke ut den rustede glidepakningen og kan bare si meg enig i at det ikke er den mest geniale patenten nei... Først lime fast en pakning som ruster innvendig, så montere en heisemekanisme halvveis inni og halvveis utenfor vinduskassa. Tror nok den letteste løsningen, som kanskje også er den mest holdbare er som petti planlegger, å lage en skyvevindusløsning hvor glasset skyves horisontalt frem og tilbake...

Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand...

Hei

Har satt inn ny vindusheis på min. Fikk det på garantien etter å ha pressa og trua dem i over et år.

De nye heisene plasseres lenger bak for at de ikke skal være så utsatt for vann. Servisemannen til Skorgenes kom fra Litauen og utførte arbeidet, det tok ca. 2,5 timer som jeg husker. De tok ned taket i stikklugaren og løsnet dasjbordet, så tok de vekk polstringen på seteryggen til førerstolen. da mener jeg at det bare var et par skruer samt at de måtte skjære opp silikonfugene på sidepanelet.

Jeg har tlfnr. til han som gjorde jobben på min, han var meget dyktig og så ut til å kjenne båten meget godt.

• 1 måned senere...

Da har jeg skiftet motor på sidevinduet mitt. Ikke noen lett oppgave, men tror dette ble bra :smiley:

Etter en prat med Skorgenes om hva de hadde å tilby, ble konklusjonen, det er best å finne sin egen løsning.

Søkte på ebye og fant flere aktuatorer som passet. Bestilte fra USA, L.A og hadde den i hos meg etter 11 dager.

Kostnad 1351,- n.kr :thumbsup: . Forespeilet hos Skorgenes 18.000,- for tilsvarende den jeg hadde :thumbsdown: .

Jeg legger ved et bilde av montert aktuator. Gjenstår å fuge på plass, og tette vinduskassen.

Men venter litt med det, vil teste den ut litt mer før jeg tetter vinduskassen helt.

Om noen lurer på noe, så ta gjerne kontakt.

https://baatplassen.no/bildearkiv/12/12462/aktuator.jpg

Da har jeg skiftet motor på sidevinduet mitt. Ikke noen lett oppgave, men tror dette ble bra :smiley:

Etter en prat med Skorgenes om hva de hadde å tilby, ble konklusjonen, det er best å finne sin egen løsning.

Søkte på ebye og fant flere aktuatorer som passet. Bestilte fra USA, L.A og hadde den i hos meg etter 11 dager.

Kostnad 1351,- n.kr :thumbsup: . Forespeilet hos Skorgenes 18.000,- for tilsvarende den jeg hadde :thumbsdown: .

Jeg legger ved et bilde av montert aktuator. Gjenstår å fuge på plass, og tette vinduskassen.

Men venter litt med det, vil teste den ut litt mer før jeg tetter vinduskassen helt.

Om noen lurer på noe, så ta gjerne kontakt.

• 10 år senere...
Kjetil1 skrev On 3.12.2013 at 7.41:

Jeg har ligget oppned inn i veggen på en av disse 330 og prøvd å trekke ut den rustede glidepakningen og kan bare si meg enig i at det ikke er den mest geniale patenten nei... Først lime fast en pakning som ruster innvendig, så montere en heisemekanisme halvveis inni og halvveis utenfor vinduskassa. Tror nok den letteste løsningen, som kanskje også er den mest holdbare er som petti planlegger, å lage en skyvevindusløsning hvor glasset skyves horisontalt frem og tilbake...

Hei Kjetil1

Hvor fikk du tak i nye pakninger?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...