Jump to content

ny båt askeladden 605 explorer

trulssyv

Recommended Posts

Er det noen erfarne eiere av en 605 som har tenkt på grunnen til at det ikke er oppbevaringsrom i benkene/under putene i "lugaren"? Jeg har nettopp kjøpt en 2006-modell og ble både skuffet og overrasket over at det ikke var åpne rom her. Tidligere lånte jeg en NorDan 610 og den hadde utnyttet mulighetene mye bedre. Noen som har undersøkt om det er mulig å ta hull?

Hadde en slik båt selv noen sessonger, og lurte egentlig på det samme som du gjør. Er ikke sikker ,men lurer på om disse rommene er fyllt opp med skum, slik at båten eventuellt skal holde seg flytende ved en stor lekkasje. ( som det jo heter i Askeladdens brosjyre).

Ville egntlig hatt et M-anker eller Bruceanker, men det er det ikke plass til.

Kastet ut paraplydreggen etter én sesong, og erstattet dette med biltemas Bruce-kopi (5kg). Jeg får plass til dette, inkl fire meter kjetting og 40m tau i dreggluken bak.

Litt trangt ja, men hvis du legger "kloa" ned først, og legger denne inn i ett av hjørnene av kassen, så får i alle fall jeg plass til alt - får også luken igjen!

dregg1.jpg

dregg2.jpg

You'll never walk alone | Klubb Alfa Romeo Norge

• 6 måneder senere...
  • 1 år senere...

noen som har mer erfaringer og by på?

jeg er ''ny'' eier av en 2004modell... med 115hk EFI, hentet den på stord, og den så ikke ut.. de har et annet syn på båt enn andre der borte.

Den var hverken pusset eller shinet.. kalesjen og teaken minnet mer om knekkebrød..

men etter en makeover smo hadde gjort Jan Thomas flau så har den våknet til nytt liv.. med nye kalesjer (havne+hoved) rubbing og pussing så har den blitt fin.

Det jeg savner er en skikkelig god løsning på kalesjen og plass til anker..

Enig i at dreggluke og kalesjeløsning er det som trekker ned ved denne båten.

Når det er løst har du en flott båt.

Jeg monterte dreggrulle og har Brucekopi bakpå, men monterte ikke vinsj. Dreggluka virker for grunn og ville ikke kappe hull i denne og sette ned en bøtte som noen foreslo.

Kalesjen modifiserte jeg med hengsler fra Cassel Marine som vist i en annen tråd her. Ble bra og det er lett å pakke hele greia ned i kabinen. Det har medført at vi stort sett bare bruker

havnepresenningen.

Lykke til med fin båt.

Hilsen

Lurvetass

enig med du der.. vurderte ens lik kalesje løsning som du hadde laget! men fikk beskjed fra verksted i dag at det muligens er funnet vann i motoroljen... så da ble plutselig alt annet lite viktig :cryin: :cryin:

får håpe det skyldes en bagatell og ikke noe stort og kostbart.. da kommer ikke vår nyinnkjøpte båt på vannet i år... alle surt oppsparte kroner gikk med til innkjøp!

Ingen rom for store påkostninger eller motorskifte..

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...