Jump to content

Hvilken tetningsmasse for tett skroggjennomføring?

Cruys

Recommended Posts

Jeg er igang med å skifte rorhylse på Nidelven min, og skifte av skroggjennomføringen står for døren.

Har søkt opp en del tråder om emnet her, men drister meg likevel til å spørre om råd vedrørende bruk av tetningsmasse. Det synes som om Sika 291 har vært enerådende som tetningsmasse inntil Tec7 kom på markedet for noen år tilbake.

Ettersom Sikaen er polyretanbasert og Tec7en er en polymer har de ulike egenskaper, men for en ufaglært som meg er jeg neimen ikke sikker på hva som gjør seg best i mitt tilfelle. Jeg har registrert at Tec7en oppgis å ha bedre heftegenskaper enn Sikaen, men:

Er det noen forskjeller mellom de to når det gjelder vibrasjonsegenskaper/hardhet?

Er det noen forskjeller mellom de to når det gjelder aldringsegenskaper?

Er det noen forskjeller mellom de to når det gjelder overmalbarhet (har sett i noen tråder at Tec7en koker)?

Og når det gjelder fremgangsmåte har jeg skjønt at rene og fettfrie overflater er viktig for et godt og tett resultat. Er det noen andre tips?

:fishing:

Hold hodet over vannet. Da ser du bare toppen av isfjellet...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...