jensemann2 Startet 20.Mars.2010 Link til dette innlegget Startet 20.Mars.2010 Under bunnstoffet er det et grått/sølvgrått lag med noe primer. Noen steder er det hull i denne gjennom til gelcoaten. Jeg har derfor tenkt å flekke opp der det er hull før jeg bunnstoffer. Jeg prøvde å legge en fille med jotun tynner nummer 10 på i 15 minutter, men det løste seg ikke opp.. Jeg klarer fint å skrape meg gjennom malingen med en kniv, så den er ikke særlig hard. Kan dette være en eller 2 komponent? Er redd det koker hvis jeg maler over med feil type.. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 20.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2010 Prøv å slipe på et lite felt. Lar det seg slipe lett ned er det to komponent. Kliner det seg i papiret er det klorkautsjuk. Sitér dette innlegget Link to post
jensemann2 Svart 20.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2010 det lar seg lett slipe. det har jeg prøvd. Men jeg trodde 2-komp var mye hardere enn at jeg kunne skrape lett gjennom det med f.eks en spiker Sitér dette innlegget Link to post
jensemann2 Svart 21.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2010 (redigert) noen formeninger? Jeg går ut fra at det er 2-komp, så jeg kommer til å prøve å flekke opp med en 2-komp primer, (antipest) så får jeg se om det koker.. Noen steder, spesielt der det har sittet store rur og andre kalk-dyr har primeren løsnet i en liten sirkel (formen på ruren), så jeg ser inn på gelcoaten. Der tenkte jeg å pusse vekk bunnstoffet rundt "hullet" og flekke over. Jeg gidder ikke pusse vekk alt bunnstoffet på hele båten for å legge nytt lag med primer når det kun er noen få sår i den gamle. Synspunkter på det? Redigert 21.Mars.2010 av jensemann2 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.