Jump to content

hvordan finne ut hva båten er primet med`?

jensemann2

Recommended Posts

Under bunnstoffet er det et grått/sølvgrått lag med noe primer. Noen steder er det hull i denne gjennom til gelcoaten. Jeg har derfor tenkt å flekke opp der det er hull før jeg bunnstoffer. Jeg prøvde å legge en fille med jotun tynner nummer 10 på i 15 minutter, men det løste seg ikke opp.. Jeg klarer fint å skrape meg gjennom malingen med en kniv, så den er ikke særlig hard. Kan dette være en eller 2 komponent?

Er redd det koker hvis jeg maler over med feil type..

noen formeninger? Jeg går ut fra at det er 2-komp, så jeg kommer til å prøve å flekke opp med en 2-komp primer, (antipest) så får jeg se om det koker..

Noen steder, spesielt der det har sittet store rur og andre kalk-dyr har primeren løsnet i en liten sirkel (formen på ruren), så jeg ser inn på gelcoaten. Der tenkte jeg å pusse vekk bunnstoffet rundt "hullet" og flekke over. Jeg gidder ikke pusse vekk alt bunnstoffet på hele båten for å legge nytt lag med primer når det kun er noen få sår i den gamle. Synspunkter på det?

Redigert av jensemann2 (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...