abedatt Startet 20.Mars.2010 Link til dette innlegget Startet 20.Mars.2010 Er ny her på forumet og håper på litt hjelp eller gode råd. Som overskriften tilsier så er jeg på jakt etter en daycruiser med overnattingsmulighet eller cabin og fiskemulighet. Jeg har sett på Yamarin 59DC, Uttern D55, Finnmaster 5700DC og det er denne type form på båten jeg ønsker. Jeg ringte i dag på en Finnmaster 5700 og han som skulle selge den fortalte at grunnen til salget var at båten var så pen at han ikke ville slenge fisk oppi den og ville heller ha en fiskebåt. Men jeg ønsker både og! Drømmen er faktisk en båt lik Askeladden 585 hvor man har adskilt "fiskeplass" bak og man slipper da å grise ut resten av båten. Men jeg ønsker en nyere båt og denne modellen sluttet Askeladden å produsere i 2002. Er det noen som har noen gode råd? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 20.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2010 (redigert) Hei og velkommen ombord De små DC'ene har sjelden særlig innbydende og praktisk kabin. Jeg har selv hatt Uttern D55, og der spøy ungene hver gang de var i kabinene En bow rider er mer praktisk synes jeg. Da kan du søle litt med fisk og spyle alt etterpå. Redigert 20.Mars.2010 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
magnumlars Svart 20.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2010 Finnmaster 5700BR burde vere betre til ditt bruk, men ingen overnattingsmulighet Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 20.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2010 overnattingsmuligheten i en 5,7 meter DC er uansett svært teoretisk. ta med deg telt og sov på land. Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 20.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2010 Kjøp den båten du har lyst på og som du liker. Om det blir litt fiskeslo på den betyr ikke så mye. Tenk på hva du skal bruke den mest til. Den kan jo være at fart ikke nødvendigvis bør være det viktigste. Sitér dette innlegget Link to post
ibizafan Svart 20.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2010 ibiza 19 touring SOM JEG HAR SELV! ibiza 20 touring større fiske dekk. dette er MEGET GODE BÅTER. Sitér dette innlegget BÅT SKAL VÆRE NORSK BYGD,BÅT MED STIL IBIZASLANKE OG ELEGANTEGÅ MYKT FINT SJØEN.obs obs ibizaen min går ca 40 knop med ny suzuki df 140 learn burn stål propell må jeg ha Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.