Jump to content

Hvem leverer GE automatsikringer i Norge?

Bonus

Recommended Posts

I vårt landstrømsentral sitter det en indikator for landstrøm. Pæra i denne indikatoren er røket, og det ser ut som det har vært litt varmt i denne indikatoren, den er litt misfarget i fronten (se bildet). Jeg ønsker derfor å bytte hele indikatormodulen. Har lett på nettet, men finner ikke dette produktet i Norge. Noen som kan hjelpe?

Typenummeret er GE (General Electric) 666347

lampe_ge.jpg

Skal absolutt undersøke det nøye. Kan selvfølgelig også bruke et annet fabrikat indikator. Men, jeg forsøker først å finne ut om denne leveres i Norge.

GE er en bakgårdssjappe i USA som omsetter omtrenet 380 milliarder USD. Representasjonen i Norge er fragmentarisk innenfor det feltet du søker. Hvis du da ikke har flaks å finner det i en eller annen remabutikk.. Finn et eller annet som kan erstatte dingsen.

http://www05.abb.com/global/scot/scot209.n..._solo_sides.pdf (mindre enn 1 modul tror jeg)

ABB: Signallys med 230 V AC pære ABB ( 1 modul)

1429796 LYSSIGNAL KLAR E 229-B 2CCE100070R0021 150

1424344 LYSSIGNAL RØD E 229-C 2CCE100020R0021 L 150

1429797 LYSSIGNAL GRØNN E 229-D 2CCE100030R0021 L 150

1429798 LYSSIGNAL GUL E 229-E 2CCE100040R0021 150

1429799 LYSSIGNAL BLÅ E 229-G 2CCE100060R0021 150

abb har 1 moduls lys og sikkert alle de andre leverandørene også

Tror kanskje at solar fører GE produkter..

Red: Disse har også GE matriell: http://www.elektroimportoren.no/

Redigert av KaRsK (see edit history)
... annen spenning? (110v?)

Tror ikke det, men det er jo selvfølgelig en mulighet.

Men, jeg har vært med på at modulærutstyr (samlebetegnelse på skinnemonterte automatsikringer, kontaktorer, koblingsut ++ med denne formen) har fått misfarging pga. varme før. Årsaken var da at komponentene var montert helt inntil hverandre med dårlig mulighet for varmeavgivelse til luft. Jeg arbeidet faktisk hos produsenten av utstyret, anbefalingen var da å montere komponentene med 1/2 modul avstand. Det ble da laget et blindlokk med denne bredden. Vi fikk inn mange reklamasjoner, de så ut som min indikatorlampe mer eller mindre.

GE er en bakgårdssjappe i USA som omsetter omtrenet 380 milliarder USD.

:lol:

General electric er nokså store i Norge også, men vi forbinder dem mer med kraftverk og oljeindustri vil jeg tro. GE kjøpte vel ABB sin offshore avdeling i Norge for noen år siden.

Men.

Sikringene som står i sentralen er standard og kan byttes ut med hva som helst, men legg merk at automatene er merket med –25 grader og at sikringene er topolige i enpolt utførelse. Oppgir du i tillegg at de skal ha C karakteristikk så får du riktig første gangen.

Jeg tipper at misfargingen kommer av en litt for kraftig pære og at sikringene er helt i orden.

Hvis du bytter alt vil jeg anbefale deg å montere et kombivern som varsler om det er jordfeil eller overstrøm som har løst ut vernet ved en feil. Greit å vite for da slipper man å lure.

... tipper at misfargingen kommer av en litt for kraftig pære og at sikringene er helt i orden.

Tror nok også det Ole Petter. Det var temmelig kraftig lys i denne indikatoren.

Alt sikringsutstyret og tilkoblingene bak så forøvrig helt perfekt ut. Og, alt utstyret ser ut til å virke som det skal.

Mulig at jeg monterer lys / indikator for landstrømmen et lettere synlig sted. Litt ubekvemt å måtte åpne lokket til landstrømpanel for å se om "den svenske påskestrømmen" er tilstede :lol:

Det er noe slikt jeg tenker på ja.

Jeg klarte å få en null for mye på en bestilling for noen år siden og kan sende deg en hvis du ikke finner noe lokalt. Ja helt riktig, jeg fikk 90 flere enn jeg hadde beregnet, og vi bruker jo ikke slike hver dag.

Jeg ser det står generator på tavlen din, og da pleier jeg å montere en indikator også for denne.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...