Allan E Startet 21.Mars.2010 Link til dette innlegget Startet 21.Mars.2010 Jeg fikk et spørsmål i dag om dekkslast og krengeprøve. Er det noen som vet hvordan man kan sette noen tall på de forskjellige tingene her. Båten det gjelder er ca 34 fot, bredde 3,42, snekkeskrog, dypgående på ca 2,45 meter, motor 120 hk 9:1 i giring og propelldiameter 1,15meter. Båten er en modifisert Grimsøy 32. Båten veier en 14-15 tonn. Hvor finner jeg noe om dette? Sitér dette innlegget Link to post
Svaap Svart 21.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2010 Hei, Er målene du oppgir korrekte? Høres veeeldig dyp ut (2,45 meter). Mener du at den stikker så dypt i sjøen? Bilder av denne båten hadde vært veldig interessant!! Det skulle nå i allefall bli en svært stabil båt hvis målene dine stemmer.. Bilder-bilder-bilder.. Sitér dette innlegget Prosjektet SVAAP og Prosjektet MINDE Link to post
Gunga Din Svart 21.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2010 her er litt formler, krengeprøve står lengst ned........ http://www.maritimstart.com/stabilitet.shtml Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
torjac Svart 21.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2010 Dette er en grimsøy som er senket 1,2 meter der den går fra runding til kjølkassen, motoren står nede i denne nedsenken. den blir som en langkjølet seiler. Den er standard i front men stikker 2,45 ved ror. jeg har 1,5 tonn balast 1meter fra hekk rett over nedsenken på 500kg begge sider og 500 rundt rorstamme. Båten er 10,33 meter total fra hekk og fram til kahytt 6 meter dekk. det står en vinsj på 600kg midt på båten ved kahytten. fribord 0.6 meter. Sitér dette innlegget Link to post
Svaap Svart 21.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2010 Høres ut som om du har en svært formstiv og vektstiv båt med de opplysningene. Stor bredde, dyp ballastkjøl med relativt stor vekt. Jeg kjenner ikke disse båtene, men er det i prinsippet en motorseiler? Bilder hadde vært veldig interessant -hvis du har noen? Sitér dette innlegget Prosjektet SVAAP og Prosjektet MINDE Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.