Ask Svart 23.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2010 Hei Eg hadde vurdert å kjøpa ein egna (seil-)båthengar eller ein kraftig boggihengar. Tilhengarar sel seg sjølv på Finn, så du kan jo selga den etterpå. Det vil nok bli rimelegare enn å betala 15-20000 til ein transportør, forutsatt at løfting av og på ikkje er for dyrt. Eg har kjøyrt eindel med hengar og synest ikkje du bør legga ut på ein slik tur dersom du ikkje har erfaring med å slepa store og tunge hengarar. Det som òg spelar inn er kor høg båten er. Har båten for høgt tyngdepunkt så kan det bli dyr vaffelved. 17000 svenske er vel heller ikkje så urimeleg dersom det inkluderar løfting av og på. Lykke til. Ask Sitér dette innlegget Link to post
moliner Svart 23.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2010 Bør vel ikkje være problem å hente båten på den hengeren du har lagt ut bilde av? Eg har selv kjørt med slik henger fra Oslo til Haugesund med ein Albin Express oppå.. Den er riktignok bare 26 fot, men det er gode justeringsmuligheter på den type henger! Veldig god henger å kjøre med den typen der, eg brukte ein Opel Vivaro til å dra med. Litt for liten med tanke på lovlighet, men ikkje problem driftsmessigt! Sitér dette innlegget Link to post
alidal Svart 25.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2010 (redigert) 20 fot Sunwind på Brenderup-henger jeg linket til lengre oppe. Båten veier ca. 1,5 tonn. Den er jo ikke mer en 20 fot, men som jeg sa er det kjørt en 30 foter på denne. Kjørte denne 20 foteren fra Ålesund til Bømlo. Var i alle fall ingen problemer med vekten Redigert 25.Mars.2010 av alidal (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 25.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2010 Hvor lang er båten på bildet? Sitér dette innlegget Link to post
andk Svart 25.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2010 SEr du har en xc 90. Blir billgere for deg å leie en lastebil å få den fraktet enn å ha den på henger. Garanterer at du reduserer levetiden på girboksen med x antall prosent ved å trekke alt for tungt med den bilen. husk. 1150 kg på båten, 500 kg henger, utstyr etc.. det blir lett 1700 kg, noe som er for hardt for de kassene i tillegg til bilens vekt. Ny kasse er det vel 40k for, minst? Sitér dette innlegget Link to post
Bergen Svart 31.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2010 snakke med eieren av denne om å leie hengeren som hører med Sitér dette innlegget Link to post
Even Moseng Svart 6.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.April.2010 (redigert) Takker for svar alle sammen! Dette er gode tips, og har vært uovertruffen hjelp på veien! Det ligger an til å kjøre ned med en leid 25 fots henger og løfte båten over på den, deretter løfte båten over i en lånt krybbe her i landet. Fikk idag oversendt bilder av den faktiske båten. Ta gjerne en titt og kom med innspill her: https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=66405 Redigert 6.April.2010 av Even Moseng (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
popnoir Svart 21.April.2010 Link til dette innlegget Svart 21.April.2010 Det er mulig du har fikset alt dette nå, men jeg kjøpte selv nettopp en lik båt. Jeg har fått vite at det går fint å frakte denne på en henger til 26 fot, så lenge bilen er forholdsvis lav bak. Båten er såpass smal og høy foran at den vil komme over bilen. Svenskene som bruker båttypen i konkurranse fyker LAND og strand rundt med disse på slik henger etter det jeg har blitt fortalt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.