Jump to content

Fjernbetjent omstyring til Sabb 2H, får ikke tørnet 180gr.

larespet

Recommended Posts

Hei !

Har en Viksund 25" med en 10HK 2H SABB

Er det noen som har noen erfaringer vedrørende montering av fjernbetjening av omstyring -skjult montering. 2H-ATX-ERS.

Slik den var montert når jeg kjøpte båten, fungerte det i hvert fall ikke.

Har bruksanvisningen, men skjønner ikke helt hvordan man skal få tørnet omstyringen nesten 180 grader, ihht. tegningen.

Kommentar fra moderator:Emnetittelen er endret, var opprinnelig fjernstyring sabb 2H . For mer informasjon, se 'Regler for Åpent Forum'

Du har da vel ikke 180 grader på omstyringen på motoren? Normalen er vel like over 90. Og det klarer spaken godt, dog med 200-240 graders vandring på fjernstyringen. Sikker på at du ikke har mye slark i omstyringen på motoren? På min motor var omstyringsarmen montert på motsatt side av motoren i forhold til tegningen, men det burde vel bli det samme...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
  • 6 måneder senere...

Beklager litt sen tilbakemelding. :blush:

Fikk besøk av en gammel sjømann fra Flø som

kunne fortelle meg om thrusteringer i propellhodet.

Disse ble byttet før sesongen og båten gikk som en rakett :thumbsup:

Han fortalte meg også ett og annet om justering av stigning på propellen.

Vinterens prosjekt er å få istand det elektriske ombord.

Har el-tegninger, og godt mot :thumbsup:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...