Jump to content

e-shopping, warning


Per Atle

Recommended Posts

En liten advarsel, i kjølvannet av all GPS/kartplotter diskusjon:

 

Jeg bestillte en IPAQ GPS sleeve av Pilotshop i begynnelsen av Desember ifjor, http://www.pilotshop.cc/pocnavbunipg.html men har ennå ikke mottatt noe, og firmaet glimrer med sitt fravær, besvarer ikke mailer eller telefonhenvendelser.

Gikk for US for å spare noen kroner, men det viser seg nok dyrt, siden hele greia nå sikkert må avskrives under reinspikka e-svindel etterhvert. Selv om de skilter med 5 stjerner rating hos yahoo shopping !! (Hvor har de klart å hacke in dem tro ???)

:seeya:

 

Styr unna  !!

 

Blir vel en ny sommer uten GPS ombord da..... :cheers:

Link to post
Share on other sites

Jeg tror det er vanskelig og veldig omstendig å komme noen vei hvis det er en transaksjon som du har godkjent. Hvis det dreier seg om en belastning av kortet ditt som du ikke har godkjent, stiller det seg anderledes. Den eneste muligheten slik jeg har oppfattet det, er å ta kontakt med kredittkort prosessoren firmaet bruker. Slike kredittkort prosessorer pleier å slå hardt ned på svindel fordi de vil ikke ha dårlig rykte på seg. Eventuelt også kontakte de som har utstedt kortet ditt, men jeg er redd det er vanskelig fra denne enden.

Link to post
Share on other sites

Jeg ville forsøkt å få pengene tilbake via kredittkorselskapet.

 

Selv bestilte jeg på forsommeren 2002 en minnebrikke til digitalkamera fra yaTack. Det skulle jeg aldri gjort. Maken til rot og sommel i leveransen har jeg aldri opplevd. Etter 1-2 mnd- forsinkelse hevdet de å ha sendt den til mitt lokale postkontor, men at den ble returnert grunnet manglende avhenting. Vi fikk i hvert fall aldri noen melding fra postkontoret (og de varsler jo to ganger). På toppen av det hele hevdet de å ha solgt brikken videre til en annen kunde, og var nå tom igjen.

 

Jeg kansellerte ordren, men fikk beskjed om at mitt kredittkort allerede var belastet. De skulle imidlertid sende meg penger. Ny ventetid, og stadige purringer pr mail og telefon, men ingen ting hendte. Da de så stengte telefonen (tok bare imot henvendelser pr. mail) ble jeg bekymret og kontaktet kredittkortselskapet. De kaller dette reklamasjon, og uten større problemer ble beløpet godskrevet på neste månedsregning.

 

En annen sak er at yaTack omsider også sendte meg pengene......

 

Skal du kjøpe digitalkamera eller elektroniske duppeditter hvor du ikke trenger mye veiledning anbefaler jeg http://www.best-buy.com/bbshop/default.asp. Fantastisk service og utrolig rask levering. Trenger jeg fortelle at jeg kjøpte både digitalkamera og ekstra minnebrikker der?

Hilsen KOB, Nimbus Nova 35

Link to post
Share on other sites

Guest Express

                   

Jeg kansellerte ordren, men fikk beskjed om at mitt kredittkort allerede var belastet. De skulle imidlertid sende meg penger. Ny ventetid, og stadige purringer pr mail og telefon, men ingen ting hendte. Da de så stengte telefonen (tok bare imot henvendelser pr. mail) ble jeg bekymret og kontaktet kredittkortselskapet. De kaller dette reklamasjon, og uten større problemer ble beløpet godskrevet på neste månedsregning.

 

Hei!

 

Ble litt imponert over håndteringen av saken fra kredittkortselskapet. Hvilket var det, litt moro å vite så man drar det rette opp av lommeboka neste gang man handler.

 

Sikkert god service på best-buy, men prismessig virker det ikke som det er noe å hente i forhold til prisene/tilbudene fra butikkene i Osloområdet. Ihvertfall ikke på noe av det som jeg vet prisene på og dermed kunne sammenligne.

 

Men det er klart at bor man litt utenfor de mest sentrale strøkene er det utrolig lettvindt.

Link to post
Share on other sites

Bruker stort sett AMEX, og det er vanskelig å få penger tilbake herfra hvis det gjelder en transaksjon som er "godkjent". Og det er den jo i og for seg mhp netthandel, i den grad du oppgir kortnummer i det øyeblikket du sjekker ut av siten. Handelen er gjort, og du er prisgitt leverandøren. Mye nettbanditter rundt omkring, fullstendig klar over det, og bruker kun sjapper som har godt rykte. Når da disse kom opp med 5 stjerner hos Yahoo, regnet jeg med at det var seriøst. (Dette har forresten sunket til 3,5 stjerner nå, jeg har ikke lagt to fingre imellom når det gjelder tilbakemeldinger til Yahoo shopping om useriøsiteten til denne butikken.)

 

Advokat ?? Timeprisen på disse er jo slik at 2 timers jobb kommer opp i prisen på produktet, så det ser jeg liten vits i. :cool:

 

Nei, denne saken blir vel godskrevet kontoen for tabber. :smiley:

 

PS:

Jeg har tidligere handlet hos www.BestBuy (Bø i Telemark), og er enig, ypperlig service, priser, hyggelige folk, i det hele tatt A-1.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...