Marulf Startet 25.Mars.2010 Link til dette innlegget Startet 25.Mars.2010 Har en 56 hk Yanmar 4JH3 som er ca10 år gammel. Er det Sinkanoder i kjølesystemet på denne? Mange motorer har dette men kan ikke finne noe hos meg. Sitér dette innlegget Link to post
LTKH Svart 25.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2010 mener at på 4jh3 serien har du ikke anoder. søk litt på forumet her så finner du info om det! Sitér dette innlegget Link to post
Fetter Klodrik Svart 25.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2010 Har en 4JH3E som har sinkanode. Mod 98 Sitér dette innlegget Link to post
Marulf Svart 26.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2010 Hvor sitter denne? Sitér dette innlegget Link to post
Fetter Klodrik Svart 26.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2010 Tror jeg tok feil. Anoden sitter på mitt SD-31 seildrev og ikke på motoren. Sitér dette innlegget Link to post
Kjøl Halaleren Svart 26.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2010 Fetter, før var jeg en tviler, nå er jeg ikke så sikkerpå det.. :) Min gamle 4JHE har ingen zink. Det er unøvedig, da Yanmar kun lager motorer i medisinsk rustfri-kvalitet. Sitér dette innlegget Link to post
Fetter Klodrik Svart 26.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2010 Da er vi enig -:) Motor ingen sink, men seildrevet har sink. Sitér dette innlegget Link to post
Marulf Svart 26.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2010 Flott, jeg har ikke seildrev, men fast aksling så da er det vel akselsink som gjelder og denne ble byttet for noen mnd siden. Takk for hjelpen.. Sitér dette innlegget Link to post
S/Y Gyda Svart 10.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2010 Vi har også Yanmar 4JH3E motorer,2000 mod og trodde ikke hva vi så eller instruksjonsboka sa, eller rettere sagt ikke sa. Fant ingen ting om sink på motoren. Lokalt verksted ristet på hodet for sink måtte det være. Tok derfor kontakt med Yanmar Norge og fikk følgende svar: Det stemmer at det ikke er zink på denne type motor. Grunne til at det ikke er zink, er at de har brukt et metall på sjøvannsiden som er mer bestandig mot tæring. Med vennlig hilsen Stig Snesrud Yanmar Norge AS Så da er vel den saken klar Sitér dette innlegget S/Y Gyda Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.